کد خبر: 164253
A

ایران: درخواست آمریکا از دبیرخانه سازمان ملل برای تحقیق درباره نقض قطعنامه 2231 توسط ایران غیرقانونی است

ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: همه این اتهامات ساختگی یک بار دیگر رد می شود. شواهد ادعایی و به اصطلاح ضمیمه نامه که توسط آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده به عنوان «اطلاعات محرمانه» ارائه شده است، کاملا ساختگی و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است.

ایران: درخواست آمریکا از دبیرخانه سازمان ملل برای تحقیق درباره نقض قطعنامه 2231 توسط ایران غیرقانونی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تهران موضع روشن و ثابتی در قبال درگیریهای اوکراین دارد،گفت: تلاش بدبینانه آمریکا برای ایجاد ارتباط واهی بین استفاده ادعایی از پهپادها در درگیری در اوکراین و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برای متهم کردن ایران به نقض این قطعنامه، گمراه کننده و کاملا بی اساس است.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به رئیس شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل افزود: بنا به دستور دولت خود، در پاسخ به نامه مورخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳، از سوی نمایندگان دائم ایالات متحده آمریکا به سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۳/۶۶۱) می نویسم که در آن نامه ایالات متحده در ادامه اتهامات مکرر و بی اساس خود و انتشار اطلاعات نادرست، بار دیگر تلاش کرده است تا ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد درگیری های جاری در اوکراین را مطرح کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر