کد خبر: 195093
A

فیلم سوگند خوردن مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران

مسعود پزشکیان امروز در برابر مقامات داخلی و مهمانان خارجی، در صحن مجلس شورای اسلامی به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران به کلام‌الله مجید سوگند خورد.

فیلم سوگند خوردن مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ایران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مسعود پزشکیان عصر امروز سه‌شنبه (۹ مرداد) در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، برای پاسداری از مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ سوگند یاد کرد. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ۱۱۰ هیات خارجی شرکت کردند و رئیس‌جمهور منتخب مردم در حضور رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌ در راستای اجرای اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد.

مراسم سوگند یاد کردن رئیس‌جمهور پس از سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌السلام غلامحسین محسنی ،اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، انجام شد. طبق قانون اساسی، علاوه بر رؤسای مجلس و قوه قضاییه، اعضای شورای نگهبان نیز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری و در لحظه قسم خوردن مسعود پزشکیان حضور داشتند. 

مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۱۶ امروز در صحن مجلس آغاز شد و «مسعود پزشکیان» در حضور مقامات و هیات‌های خارجی از بیش از ۱۱۰ نقطه جهان و جمع کثیری از مهمانان داخلی شامل مقامات لشکری و کشوری فعلی و سابق از جمله رؤسای قوا، اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالی رتبه نظامی و انتظامی، مسئولان دستگاه‌های دولتی و عمومی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دولتمردان سابق ایران، به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. 

volumeVideo: 5.94M | durationVideo: 00:01:29
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر