کد خبر: 195095
A

فیلم امضای سند تحلیف ریاست جمهوری توسط پزشکیان/ در مراسم تحلیف چه گذشت؟

مسعود پزشکیان پس از ادای سوگند به کلام‌الله مجید در برابر ملت ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سند تحلیف ریاست جمهوری را امضا کرد.

فیلم امضای سند تحلیف ریاست جمهوری توسط پزشکیان/ در مراسم تحلیف چه گذشت؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، مسعود پزشکیان عصر امروز سه‌شنبه (۹ مرداد) در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، برای پاسداری از مذهب‌ رسمی‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و قانون‌ اساسی‌ سوگند یاد کرد. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ۱۱۰ هیات خارجی شرکت کردند و رئیس‌جمهور منتخب مردم در حضور رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌ در راستای اجرای اصل ۱۲۱ قانون اساسی قسم خورد.

مراسم سوگند یاد کردن رئیس‌جمهور پس از سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌السلام غلامحسین محسنی ،اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، انجام شد. طبق قانون اساسی، علاوه بر رؤسای مجلس و قوه قضاییه، اعضای شورای نگهبان نیز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری و در لحظه قسم خوردن مسعود پزشکیان حضور داشتند. 

بیشتربخوانید:مهمانان ایرانی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چه کسانی هستند؟/اسامی+ عکس

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهور ایران پس از قسم خوردن به قرآن کریم، سند تحلیف ریاست جمهوری را در حضور رئیس قوه قضاییه امضا کرد. پس از او نیز این سند به امضای احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان رسید. 

بیشتربخوانید:شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «درود بر فلسطین» در مراسم تحلیف + فیلم

بیشتربخوانید:خوش و بش محمدرضا باهنر با محمدجواد ظریف و علی طیب نیا در صحن علنی مجلس+ عکس

volumeVideo: 6.10M | durationVideo: 00:00:18
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر