کد خبر: 196022
A

آمریکا برای یافتن فرماندهان سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلام جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد+اسامی

وزارت امور خارجه آمریکا برای دریافت اطلاعاتی از فرماندهان ارشد واحد فعالیت‌های سایبری و الکترونیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

آمریکا برای یافتن فرماندهان سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلام جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد+اسامی

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آمریکا برای یافتن فرماندهان سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلام جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

برنامه موسوم به «پاداش برای عدالت» که بخشی از اقدامات جانبی وزارت خارجه ایالات متحده را تشکیل می‌دهد چنین جایزه‌ای را وضع کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای به همین منظور، تصاویری از شش مسئول ارشد سپاه که گفته می‌شود طراحی و هدایت عملیات سایبری علیه «زیرساخت‌های حیاتی» ایالات متحده را بر عهده داشته‌اند، منتشر و پاداشی ۱۰ میلیون دلاری را برای هرگونه اطلاعات که منجر به شناسایی هویت یا مکان یابی این افراد شود، پیشنهاد کرده است.

این افراد آنگونه که در اطلاعیه یاد شده به آن اشاره شده، مقام‌هایی امنیتی به نام‌های حمید همایونفال، حمیدرضا لشگریان، مهدی لشگریان، میلاد منصوری، محمد باقر شیرینکار و رضا محمد امین صابریان هستند.

بر این اساس گفته شده است که حمید رضا لشگریان، فرماندهی قرارگاه سایبری-الکترونیکی سپاه پاسداران را برعهده دارد و پنج فرد دیگر که نامشان در بالا آمده همگی از مسئولان ارشد واحد فرماندهی عملیات سایبری-الکترونیکی سپاه هستند.

گروه هکری آونجرز بر اساس این گزارش از طریق نفوذ به کنترلگرهای ساخت یک شرکت اسرائیلی به نام یونیترونیکس، دست به حملات سایبری به تأسیسات آب و فاضلاب آمریکا و سایر بخش‌های زیرساخت حیاتی ایالات متحده زده است.

برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه خود خواستار دریافت اطلاعاتی درباره مقامات فرماندهی سایبری و الکترونیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گروه سایبری آونجرز یا افراد یا نهادهای مرتبط با چنین فعالیت‌هایی شده است

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر