کد خبر: 173587
A

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی: با پدیده خودکشی رزیدنت های پزشکی روبرو هستیم+فیلم

محمود فاضل رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به دیده بان ایران گفت: با پدیده خودکشی رزیدنت ها روبرو هستیم.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی: با پدیده خودکشی رزیدنت های پزشکی روبرو هستیم+فیلم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمود فاضل رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در نشست خبری با بیان اینکه حوزه سلامت مظلوم است اظهار داشت: سلامت در قله آرزوهای هر بشری است. سلامت موضوعی فرابخشی است و لازم است همه دست اندرکاران نسبت به این موضوع با دیده دقت بپردازند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ محمودفاضل، رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه وضعیت رزیدنت‌ها با آینده سلامت مردم و حاکمیت ارتباط دارند اظهار داشت: اگر هر گلی به سر رزیدنت‌ها بزنیم گل به سر جامعه زدیم، وضعیت آنها بلاتکلیف است و ما برای اینکه به مراتب بالاتری از سلامت برسیم رشته تاسیس می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت شغلی و مزایای بیمه ای رزیدنت ها مشخص نیست. رزیدنت فقط باید دغدغه تحصیل داشته باشند اما سختی کار، دغدغه شغلی، دغدغه معیشتی و مزایای بیمه از جمله مشکلات این گروه است.

وی ادامه داد: اگر رزیدنت تحصیل است چرا فشار زیادی به آنها وارد میکنیم و در سازمان نظام پزشکی تلاش خواهیم کرد تا با کمک وزارت بهداشت و تامین اجتماعی آیین‌نامه های این حوزه را اعمال کنیم. امروز سیستم دنبال بهره کشی از رزیدنت‌ها است و آینده شغلی آنها مبهم است.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌ها ورودی رزیدنت نداریم و دست سیستم آموزشی و درمانی از این افراد خالی خواهد ماند.ما مجبوریم با خالی شدن ظرفیت و کاهش کیفیت رزیدنت ها روبرو هستیم. 

در ادامه این نشست خبری محمود فاضل عضو شورای عالی نظام پزشکی نیز گفت: رزیدنت ها به فراموشی سپرده شدند به لحاظ آینده شغلی دغدغه های زیادی دارد . ممکن است بزودی با صندلی های خالی در رزیدنتی مواجه شویم زیرا در برخی رشته ها اصلا ورودی نداریم.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوال دیده بان ایران درباره خودکشی رزیدنت ها گفت: با پدیده خودکشی رزیدنت ها روبرو هستیم.

رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تشکیل کارگروه فرابخشی متشکل از سازمان نظام پزشکی ،سازمان پزشکی قانونی،اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی،انجمن علمی روانپزشکان ایران ،وزارت بهداشت،معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه ، رییس کمیسیون حقوق پزشکی برای بررسی وضعیت و مشکلات رزیدنت ها در جلسه اخیر شورای عالی نظام پزشکی خبر داد و گفت: قرار است در این کارگروه در خصوص پیشگیری از خودکشی در بین رزیدنت ها اقداماتی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای عالی نظام پزشکی، مصوبه‌ای پیرامون وضعیت رزیدنت‌ها داشتیم که از مشکلات آنها بکاهد.

منبع: سایت دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر