کد خبر: 197098
A
مدیرعامل شرکت واحد در پاسخ به دیده‌بان ایران:

تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای اتوبوس‌ها را قبول دارم + فیلم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: تاخیر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای برخی اتوبوس‌ها را قبول دارم.

تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای اتوبوس‌ها را قبول دارم + فیلم

به گزارش خبرنگار سایت دیده‌بان ایران، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در نشست خبری مشترک خود با محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تاخیر بالای اتوبوس‌ها، اظهار داشت: تاخیر ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای برخی اتوبوس‌ها را قبول دارم. 

وی افزود: این روند بیشتر مربوط به قبل از نوسازی ناوگان در دوره کنونی مدیریت شهری است و اکنون با افزایش یک هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان، میزان تاخیرها در بیشتر خطوط بخصوص خطوط بی‌آر‌تی بسیار کمتر شده است.

علیزاده همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار دیده‌بان ایران درباره علت تاخیر در تحویل اتوبوس‌های خریداری‌‌شده از اتوبوس‌سازان داخلی و مشکلات موجود در قراردادهای بین شهرداری با تولیدکنندگان، توضیح داد: چندین قرارداد برای تامین اتوبوس با ارزش بیش از ۲۰ همت با تولیدکنندگان داخلی بسته‌ایم که فقط ۵۰۰ دستگاه تحویل ما داده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ادامه داد: بعد از تحویل یک ملک مورد توافق به شرکت اسنا، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر به ما تحویل خواهند داد. برای تامین برخی اتوبوس‌ها، ون‌ها و مینی‌بوس‌های دیگر نیز گیر و گورهایی با بانک مرکزی و گمرک داریم.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای تامین اتوبوس‌های خریداری‌شده از شرکت‌های داخلی، تضامین بانکی را گرفتیم، اما بانک با شهرداری همراهی نکرد و فعلا در پروسه قضایی با شرکتی هستیم که اتوبوس‌ها را تحویل نداده است.

وی یادآور شد: قرارداد خرید اتوبوس برقی از شرکت عماد را به دلیل عدم اجرای تعهداتش فسخ کردیم و در دستگاه قضایی شرکت کرده‌ایم، اما بعدا ستاد تسهیل وزارت صمت تصویب کرد که باید به دلیل لزوم حمایت از تولید داخل با آن‌ها همکاری کنیم.

volumeVideo: 39.07M | durationVideo: 00:06:55
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر