کد خبر: 197062
A
عراقچی:

مدالی که ما برای برجام گرفتیم، شهید فخری‌زاده هم گرفت، اما در اتاق پشتی + فیلم

سید عباس عراقچی در پاسخ به منتقدان معرفی شدن او به عنوان وزیر پیشنهادی خارجه گفت: همان مدالی که ما برای برجام گرفتیم، شهید فخری‌زاده هم گرفت، اما به خاطر ماهیت کار ایشان در اتاق پشتی.

مدالی که ما برای برجام گرفتیم، شهید فخری‌زاده هم گرفت، اما در اتاق پشتی + فیلم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، سید عباس عراقچی در حین اعلام برنامه‌های خود به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه در پاسخ به انتقادات تند امیرحسین ثابتی، نماینده تندروی مجلس، اظهار داشت: آقای ثابتی من نمی‌گویم مرگ بر وطنی که هموطنم عراقچی است، می‌گویم جانم فدای وطنی که به منتقد دولت اجازه می‌دهد بدون لکنت صحبت بکند و حتی ولایت‌پذیری مجلس را زیر سوال ببرد.

وی افزود: بعد از تصویب قانون اقدام راهبردی، ۲ بار تا مرحله انعقاد مجدد برجام پیش رفتیم. در مذاکرات احیای برجام در سال ۱۴۰۰ پایبندی خود را به قانون اقدام راهبردی نشان دادم.

عراقچی خاطرنشان کرد: من تا مدت‌ها بعد از شهادت شهید فخری زاده عزادار بودم، چراکه ما در برجام از نزدیک با یکدیگر کار کردیم و هیچ‌کس به اندازه من با شهید فخری‌زاده مشهور نبود.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم و نمی‌توانم وارد جزئیات شوم. اما همان مدالی که ما برای برجام گرفتیم، شهید فخری‌زاده هم گرفت، اما به خاطر ماهیت کار ایشان در اتاق پشتی.

گفتنی است، دومین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است که در نوبت عصر نیز ادامه پیدا کرده است.

در جلسه صبح امروز مجلس، امیرحسین ثابتی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه، سخنان تندی را علیه عباس عراقچی مطرح کرده بود.

volumeVideo: 4.64M | durationVideo: 00:01:29
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر