کد خبر: 201445
A

از سرعت پایین کاهش وزن کلافه شده‌اید؟ راهی برای سوزاندن کالری‌ها

شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که به هر دلیلی پیاده‌روی سریع را به عنوان یکی از روش‌های کاهش وزن انتخاب کرده‌اید ولی کالری‌سوزی از این طریق را کافی نمی‌دانید و حاضر هم نیستید به باشگاه بروید یا تمرین‌های سنگین و طولانی مدت را زیر نظر مربیان انجام دهید.

از سرعت پایین کاهش وزن کلافه شده‌اید؟ راهی برای سوزاندن کالری‌ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  مطالعات نشان می‌دهد که با یک تغییر ساده در مسیر پیاده‌روی خود می‌توانید میزان کالری‌سوزی و مبارزه با اضافه وزن را تا ۲۰ برابر بالاتر ببرید. اما چگونه؟

کدکتر آلبرتو مینِتی، فیزیولوژیست در دانشگاه میلان، تحقیقات گسترده‌ای در مورد حرکت بدن انسان از جمله بالا رفتن از پله انجام داده است. او می‌گوید: «برای حرکت دادن ۱ کیلوگرم توده بدن در طول ۱ متر افقی، ۰.۵ کالری مصرف می‌کنید. اگر ۱ کیلوگرم از توده بدن را به صورت عمودی روی پله‌ها حرکت دهید، ۱۰ کالری مصرف می‌شود.»

تحقیقات او نشان می‌دهد که شما با بالا رفتن از پله‌ها نسبت به پیاده‌روی در زمین مسطح حدود ۲۰ برابر کالری بیشتری می‌سوزانید. حتی با پایین آمدن از پله‌ها نیز تقریبا پنج برابر بیشتر از پیاده‌روی در مسیر صاف و مسطح کالری می‌سوزانید.

دکتر آلبرتو مینِتی توضیح می‌دهد: «افراد مختلف به شرایط سنی و جسمی باید مراقب سرعت خود در بالا رفتن از پله‌ها باشند. من اغلب قبل از بالا رفتن از پله‌ها چند نفس عمیق می‌کشم که باعث می‌شود در اوج احساس شادابی این کار را انجام دهم.»

او همچنین توصیه می‌کند که در بالا رفتن از پله‌ها استفاده از بازوها با به دست گرفتن نرده‌های راه پله‌ها می‌تواند توده عضلانی درگیر و کالری سوزی از طریق این ورزش را به حداکثر ممکن برساند.

پله‌ها همه جا وجود دارند، در خانه، داخل آسمان خراش‌ها، در استادیوم‌ها، محل کار، مراکز خرید و در مترو. پس پله‌نوردی نیاز به فراهم شدن شرایط ویژه‌ و صرف هزینه ندارد. یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ پله‌نوردی این است که زمان زیادی از آدم نمی‌گیرد. همچنین، یک ورزش آسان برای مبتدی‌ها و عموم مردم است. در عین حال، این ورزش ساده به تقویت عضلات بدن و بهبود عملکرد سیستم گردش خون کمک می‌کند.

البته اگر از بیماری خاصی به ویژه پا درد و زانودرد رنج می‌برید، حتما پیش از مبادرت به پله‌نوردی مستمر همانند هر ورزش دیگری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

منبع: یورونیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر