کد خبر: 197240
A

۹ توصبه و راهکار برای لاغر شدن در خواب

راه‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد، شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از راه‌های غیر معمول در این زمینه کم کردن وزن در حین خواب است.

۹ توصبه و راهکار  برای لاغر شدن در خواب

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نظر خیلی جالب می‌آید که بتوانیم هنگام خواب چربی بسوزانیم و لاغر شویم. در ادامه با چندین راهکار موثر در افزایش متابولیسم و چربی سوزی هنگام خواب آشنا خواهیم شد.

۱. شیک کازئین بنوشید؛ بهترین دمنوش چربی سوز قبل خواب

کازئین یکی از پروتئین‌های موجود در شیر است که در آب پنیر به مقدار زیاد یافت می‌شود. از این پروتئین برای تقویت عضلات پس از تمرینات ورزشی استفاده می‌کنند. زیرا انرژی مورد نیاز بدن را به صورت آرام آرام در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد.

برای تقویت چربی سوزی در شب توصیه می‌شود که از پروتئین کازئین مصرف کنید. زیرا همان‌طور که گفته شد روند هضم طولانی دارد. طبق تحقیقات حدود ۶ تا ۸ ساعت طول می‌کشد تا این پروتئین در بدن تجزیه شود. به زبان ساده‌تر یعنی با مصرف شیک کازئین قبل از خواب، متابولیسم آن در طول شب فعال خواهد ماند و این موضوع باعث چربی سوزی می‌شود.

۲.    خوابیدن در محیط تاریک و خنک را انتخاب کنید

طبق مطالعات متعدد خوابیدن در اتاقی با دمای خنک رو به سرما، میزان چربی سوزی را تا ۴۲ درصد و متابولیسم را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. این در حالی است که خوابیدن در اتاق بیش از حد گرم باعث اختلال در خواب خواهد شد. باید اشاره کنیم که تاریک بودن اتاق خواب نیز بر روند چربی سوزی اثر دارد.

۳.  افزایش مدت خواب؛ یک راهکار موثر در روند چربی سوزی

یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش وزن در هنگام خواب این است که زمان بیشتری بخوابید. هر چه مدت خواب بیشتر شود، بدن بیشتر چربی می‌سوزاند. طبق نتایج یک مطالعه افراد دارای اضافه وزن به طور متوسط ۱۶ دقیقه در روز کمتر از افراد دارای وزن معمولی می‌خوابند.

باید اشاره کنیم که راهکار افزایش مدت خواب، اقدامی سالم و مناسب و در مواردی شدنی نیست. به ویژه با برنامه‌های شلوغ و زندگی پر چالش امروزی که باعث کاهش زمان خواب می‌شوند در تضاد است.

۴.    قبل از خواب برای افزایش چربی سوزی پنیر کلبه بخورید

خوردن غذا قبل از خواب اغلب به عنوان یک تابو در مورد رژیم غذایی شناخته می‌شود. اما این موضوع به نوع غذایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. پرهیز کامل از غذا قبل از خواب در واقع می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. زیرا افرادی که با احساس گرسنگی از خواب بیدار می‌شوند به احتمال زیاد در وعده صبحانه پرخوری می‌کنند. یک میان وعده کوچک پنیر کلبه (Cottage) قبل از خواب یک انتخاب عالی است، زیرا سرشار از پروتئین کازئین است که قبل‌تر راجع‌ به آن صحبت کردیم.

البته باید اشاره کنیم که پنیر کلبه اسید آمینه تریپتوفان دارد که باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. پس با یک تیر ۳ نشان بزنید، از گرسنگی جلوگیری کنید، چربی سوزی خود را بالا ببرید و بهتر بخوابید.

۵.    چربی سوزی در زمان خواب بدون رعایت رژیم غذایی در طول روز جواب نمی‌دهد

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش وزن، کم کردن میزان و حجم وعده‌های غذایی و افزایش تعداد آن‌ها در طول روز است. با کاهش کالری دریافتی و کوچک شدن وعده‌های غذایی، وزن بدن به مرور کم خواهد شد. در این حالت خوردن وعده‌های کوچک در طول روز باعث حفظ متابولیسم شده و چربی سوزی را در طول شب ادامه خواهد داد.

توجه داشته باشید که برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از کمبود مواد مغذی، از مواد غذایی مفید استفاده کنید.

۶.    برای افزایش روند چربی سوزی در خواب، تمرینات مقاومتی و کششی انجام دهید

انجام تمرینات ورزشی کم شدت مانند یوگا، حرکات کششی و مقاومتی باعث افزایش متابولیسم بدن خواهد شد. این فرآیند در هنگام خواب به بیشتر سوزاند چربی‌ها کمک خواهد کرد.

طبق تحقیقات انجام شده بدن تا ۱۶ ساعت بعد از ورزش، متابولیسم بیشتری نسبت به زمان‌هایی که ورزش نمی‌کند خواهد داشت.

۷.    کافئین در کوتاه‌مدت متابولیسم را افزایش می‌دهد

مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار قبل از خواب به صورت کوتاه‌مدت متابولیسم را افزایش می‌دهد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این راهکار در طولانی مدت جواب نمی‌دهد. همچنین مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار قبل از خواب، استراحت شبانه را سخت خواهد کرد.

پس اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید، شاید بتوانید از این روش برای مدتی کوتاه استفاده کنید.

۸.    مدیتیشن را برای آرامش ذهنی و کمک به روند کاهش وزن خود انجام دهید

برخی از حرکات یوگا به آرامش و تسکین ذهن از اضطراب و تنش کمک می‌کنند. به همین خاطر سعی کنید در رختخواب چندین نمونه از آن‌ها را انجام دهید. به عنوان مثال صاف بنشینید و پاها را دراز کنید، سپس به سمت جلو خم شوید تا کششی در عضلات همسترینگ خود حس کنید. در این زمان ۵ نفس عمیق بکشید. سپس پاها را از زانو خم کنید و خود را بغل بگیرید. این حرکات یوگا قبل از خواب به آرامش سیستم عصبی و بهبود کیفیت خواب کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که از تمرینات تنفسی برای بهبود روند تنفس غافل نشوید. زیرا تنفس درست نقش مهمی در کالری سوزی و چربی سوزی دارد.

۹.    در طول روز پروتئین بیشتری مصرف کنید تا شب‌ها بیشتر چربی بسوزانید

تغذیه بدن با پروتئین، هر چند ساعت یکبار به تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند. مصرف پروتئین باعث افزایش سرعت متابولیسم در تمام روز و شب می‌شود. پروتئین برای عضله‌سازی لازم است و باعث افزایش حس سیری خواهد شد. همچنین از پرخوری و میل به خوردن غذاهای فرآوری‌شده پر از کالری خالی کمک جلوگیری می‌کند.

۱۰ نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب؛ برای چربی سوزی قبل از خواب چی بخوریم؟

یکی از بهترین راهکارهایی که در کاهش وزن و افزایش چربی سوزی در زمان خواب تاثیر دارد، مصرف دمنوش‌های چربی سوز است. در ادامه با تعدادی از بهترین دمنوش چربی سوز قبل خواب آشنا خواهیم شد:

  1. چای سبز

  2. دمنوش عسل، زنجبیل و پودر دارچین

  3. دمنوش سیب و دارچین

  4. دمنوش سرکه سیب و لیموترش

  5. آب فراموش نشود

نوشیدنی‌های زیر برای استفاده در طول روز مناسب هستند:

  1. معجون شوید و گشنیز

  2. دمنوش زنجبیل و نعناع

  3. نوشیدنی انگور و آناناس

  4. دمنوش خیار، کرفس و لیمو

  5. آب گریپ فروت

مصرف این نوشیدنی‌های سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سیستم‌های گوارشی و کاهش وزن تاثیر بالایی دارند.

یادداشت پایانی در مورد چربی سوزی در خواب

چربی سوزی در زمان خواب شاید کمی دور از ذهن یا غیر واقعی به نظر برسد. اما باید بگوییم که بدن ما پیوسته حال چربی سوزی، مصرف کالری و استفاده از قند، چربی و مواد دیگر برای تامین انرژی اندام‌ها و زنده نگه داشتن ما است. پس اینکه گفته می‌شود چربی سوزی در خواب اتفاق می‌افتد خلاف واقعیت نیست.

حال می‌توان با کمک راهکارهای ساده اما خاصی این چربی سوزی را تقویت کنیم تا روند کاهش وزن را کمی پیش ببریم. البته باید اشاره کنیم که این اقدامات برای فعال‌تر کردن چربی سوزی در زمان خواب بدون ورزش و رژیم غذایی درست جواب نمی‌دهد. پس قبل از اینکه این راهکارهای معرفی شده در این مطلب را بخوانید، برنامه ورزشی و رژیم غذایی معتبری را برای خود تهیه کنید. مجموعه فیت کلاب با استفاده از متخصصین حرفه‌ای، با تجربه و تحصیل کرده در زمینه تغذیه و ورزش آماده ارائه انواع برنامه‌های ورزشی و تغذیه‌ای به شما است.

برای ارتباط با مشاورین فیت کلاب و دریافت برنامه تخصصی خود با شماره ۰۲۱۹۱۰۹۰۰۹۵ تماس بگیرید. متخصصین فیت کلاب با توجه به شرایط زندگی شما و ایده‌آلی که مدنظر دارید، بهترین برنامه غذایی یا ورزشی یا هر دو را برای شما تنظیم می‌کنند.

با رژیم و ورزش

۱۲ کیلو کاهش وزن در ۳ ماه

  • زیر نظر متخصص

  • برنامه تمرین اختصاصی

  • رژیم غذایی منعطف و آسان

پرتکرارترین سوالات کاربران در مورد چربی سوزی در خواب

برای چربی سوزی قبل از خواب چی بخوریم؟

وعده غذایی سبک، نوشیدنی‌های کافئین‌دار، چای سبز.

بهترین راه های چربی سوزی در خواب چیست؟

  • استفاده از مواد غذایی با اثرات چربی سوزی مانند دارچین، زنجبیل و سیر

  • تنظیم هورمون های بدن

  • انجام تمرینات تنفسی

  • مصرف چای سبز

  • بهبود کیفیت خواب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر