کد خبر: 201262
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ مهر ۱۳۵۶؛

اعزام دختران سپاهی ایران به جبهه ظفار عمان/ استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی تهران.

روزنامه اطلاعات روز یک‌شنبه ۳ مهر سال ۱۳۵۶ با چاپ‌ عکس دو دختر سپاهی، از اعزام آنها به جبهه ظفار در عمان خبر داده است. تیتر یک روزنامه هم به افزایش یافتن فوق العاده ماموریت کارمندان اشاره دارد و اینکه مطالبات کارمندان دولت یکجا پرداخت می‌شود. محمدرضا شاه پهلوی هم گفته دستگاههای خرید دولتی باید پاک باشند و برای افزایش صادرات باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

اعزام دختران سپاهی ایران به جبهه ظفار عمان/ استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی تهران.

روزنامه اطلاعات روز یک‌شنبه ۳ مهر سال ۱۳۵۶ با چاپ‌ عکس دو دختر سپاهی، از اعزام آنها به جبهه ظفار در عمان خبر داده است.

تیتر یک روزنامه هم به افزایش یافتن فوق العاده ماموریت کارمندان اشاره دارد و اینکه مطالبات کارمندان دولت یکجا پرداخت می‌شود.

اعلام برنامه کامل اعزام زائران حج هم یکی از تیترهای این صفحه است که گویا امسال گروه‌های حج درجه بندی نخواهند شد. حمل مواد غذایی توسط زائران حج‌ هم برای مقابله با گسترش وبا ممنوع اعلام‌ شده است.

محمدرضا شاه پهلوی هم گفته دستگاههای خرید دولتی باید پاک باشند و برای افزایش صادرات باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

و سرانجام اینکه بررسی آزادی خانه سازی در چند منطقه خارج محدوده آغاز شده و شهرداری نسبت به در خارج محدوده زمین نخرید هشدار داده است.

روزنامه را ورق می زنیم به خبری با عنوان استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی تهران بر می خوریم که متن خبر فوق به این شرح می باشد؛

IMG_20240924_072324_146

بازدیدکنندگان از پنجمین نمایشگاه بین المللی تهران از مرز ۸۰۰ هزار تن گذشت و انتظار می رود با استقبالی که مردم ظرف چند روز گذشته از این نمایشگاه کردند عده بازدید کنندگان در تاریخ تشکیل نمایشگاههای ایران به رکورد تازه ای برسد.

در روزهای اخیر گروهی از وزراء و مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه های خود و سایر غرفه ها، در مراسم روزهای ملی کشور خود نیز شرکت کردند.

به هنگام برگزاری روز ملی اتریش سفیر این کشوراعلام‌ کرد در سال گذشته حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۷۰ میلیون دلار رسید و به این ترتیب ایران دومین خریدار کالاهای اتریش بعد از آمریکا در جهان است. به همین دلیل اتریش اهمیت ویژه ای بر مبادلات تجاری خود با ایران قائل است.

وابسته بازرگانی مجارستان نیز در مراسم برگزاری روز ملی این‌ کشور گفت؛ مبادلات بازرگانی ایران و مجارستان سال قبل بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. همچنین در سال گذشته کارشناسان‌ مجارستان حدود ۱۰ میلیون دلار ماشین آلات ریسندگی و بافندگی مجارستان را در واحدهای صنعتی ایران نصب کردند. وی افزود؛ مجارستان در سال ۱۹۷۶ از ایران ۲۶۰ هزار بشکه نفت خرید و انتظار می رود که در سال آینده کشور من از ایران ۳۶۰ هزار بشکه نفت وارد کند.

IMG_20240924_072324_302

وابسته بازرگانی جمهوری دمکراتیک آلمان به هنگام برگزاری مراسم روز ملی این‌ کشور گفت بر اساس توافق‌هایی که تاکنون بین دو کشور شده است این کشور ۲۵ سردخانه در آینده نزدیک در ایران نصب خواهد کرد.

سفیر سوئد در دربار شاهنشاهی هم اعلام‌ داشت که سوئد سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار نفت از ایران وارد کرده است و صادرات نفت ایران به سوئد در ۶ ماه اول امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار بود و پیش بینی می‌شود که در شش‌ماهه دوم امسال حجم صادرات نفت ایران‌به سوئد از ۲۰۰ میلیون دلار تجاوز کند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر