کد خبر: 187131
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۷:

انفجار بمب ساعتی در منزل داریوش فروهر

تیتر یک صفحه نخست روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۷ اختصاص دارد به مسلط شدن حزب کمونیست شوروی بر افغانستان و انتصاب نور محمد تره کی رهبر حزب کمونیست طرفدار شوروی بعنوان رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور که شوروی هم بی‌درنگ دولت جدید این کشور را به رسمیت شناخت. اما چین از تسلط کمونیستهای روسی بر افغانستان بشدت اعلام ناراحتی کرده و نام افغانستان به جمهوری دمکراتیک افغانستان تغییر کرد و منابع دیپلماتیک غرب هم گزارش دادند که ۳۰ نفر از اعضای خانواده داوود خان رهبر افغانستان را جلوی چشم های او به مسلسل بسته و به قتل رساندند‌. جنازه داوود خان نیز در کابل به دار کشیده شد. در تهران نیز عکسهای داوودخان از سفارت این کشور، به پایین کشیده شد.

انفجار بمب ساعتی در منزل داریوش فروهر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر یک صفحه نخست روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۷ اختصاص دارد به مسلط شدن حزب کمونیست شوروی بر افغانستان و انتصاب نور محمد تره کی رهبر حزب کمونیست طرفدار شوروی بعنوان رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور که شوروی هم بی‌درنگ دولت جدید این کشور را به رسمیت شناخت. اما چین از تسلط کمونیستهای روسی بر افغانستان بشدت اعلام ناراحتی کرده و نام افغانستان به جمهوری دمکراتیک افغانستان تغییر کرد و منابع دیپلماتیک غرب هم گزارش دادند که ۳۰ نفر از اعضای خانواده داوود خان رهبر افغانستان را جلوی چشم های او به مسلسل بسته و به قتل رساندند‌. جنازه داوود خان نیز در کابل به دار کشیده شد. در تهران نیز عکسهای داوودخان از سفارت این کشور، به پایین کشیده شد.

IMG_20240430_073331_186

اطلاعات خبر داده که خاطرات نیکسون را برای نخستین بار منتشر می کند بطوریکه رئیس جمهور سابق آمریکا در ابن کتاب از ماجرای واترگیت و اسرار مهم سیاست جهان پرده بر می دارد. خبر مهم دیگر روزنامه به قتل مدیر کاباره افق طلایی در تهران اختصاص دارد که قاتل هم موفق به فرار شده است. در پایین صفحه هم، خبر بدنیا آمدن دو قلوهای بهم چسبیده تهرانی منتشر شده که البته شانس زنده ماندن آنها کم اعلام شده است.

اما خبری در زیر لوگوی روزنامه به چشم‌ می خورد که مربوط است به انفجار بمب ساعتی در منزل داریوش فروهر که متن این خبر که در صفحه آخر روزنامه چاپ شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240430_073920_040

گروه طرفداران داریوش فروهر طی یک اطلاعیه اعلام کردند منزل داریوش فروهر که در طبقه دوم یک ساختمان قرار داشت با بمب ساعتی منفجر شد. در این انفجار شیشه های کلیه ساختمان‌های مجاور در هم شکست و صاحبخانه دچار تشنج شدید گردید.

IMG_20240430_073919_727

این اطلاعیه، دو سازمان با نام‌های کمیته اقدام و سازمان زیر زمینی انتقام را مسئول این انفجار معرفی کرده و اقدام آنها را بشدت محکوم ساخته است.

در اطلاعیه طرفداران داریوش فروهر گفته شده است بدنبال این انفجار از طرف کلانتری بخش، چند پلیس و افسر شهربانی به محل حادثه حاضر شدند و پس از تهیه صورتمجلس رفتند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر