کد خبر: 201354
A

گروسی: توافق هسته‌ای با ایران بدون مشارکت آمریکا ممکن نیست

درحالی که زمزمه از سرگیری مذاکرات برجامی، توافقی که اجرای آن به‌ دلیل بدعهدی ایالات متحده آمریکا و بی‌عملی طرف‌های اروپایی با مشکل مواجه شد، بالا گرفته است، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌ عنوان رئیس نهادی که بر کیفیت اجرای تعهدات هسته‌ای ایران نظارت دارد، تصریح کرد که توافق با تهران بدون مشارکت ایالات متحده ممکن نیست.

گروسی: توافق هسته‌ای با ایران بدون مشارکت آمریکا ممکن نیست

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛گروسی که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، در گفت‌ وگو با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا که فرازهایی از آن در رسانه‌ها منتشر شده است، ادعا کرد که واشنگتن در روند توافق با ایران، نقش اصلی را ایفا می‌کند و بدون مشارکت این کشور رسیدن به توافق غیرممکن است.

جزئیات بیشتری از این گفت‌ وگو در رسانه‌ها منتشر نشده است. گروسی همچنین در گفت‌ وگوی دیگری با خبرنگاران در نیویورک گفته است که درباره برنامه هسته‌ای ایران با نمایندگان کشورمان رایزنی کرده است.

وی با بیان اینکه آژانس اتمی به نظارت‌های خود بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد، مدعی شد که برای حل‌ و فصل مسائل باقی‌ مانده نیاز به یک چارچوب قوی است. مدیرکل آژانس این طور گفت: می‌توانید این توافق را همان توافق قبلی (برجام) بنامید، می‌توانید نام دیگری بگذارید، اما به نظر من برای درک همه چیز به یک چارچوب قوی نیاز است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر