کد خبر: 201350
A

ایکس به‌زودی به کاربرانی که بلاک کرده‌اید اجازه می‌دهد پست‌های عمومی شما را ببینند

در شبکه اجتماعی ایکس، کاربرانی که مسدود کرده‌اید، به‌زودی می‌توانند پست‌های عمومی شما را مشاهده کنند.

ایکس به‌زودی به کاربرانی که بلاک کرده‌اید اجازه می‌دهد پست‌های عمومی شما را ببینند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در شبکه اجتماعی ایکس، کاربرانی که مسدود کرده‌اید، به‌زودی می‌توانند پست‌های عمومی شما را مشاهده کنند. این اقدام ممکن است برای برخی کاربران عجیب باشد و حریم خصوصی آنان را نادیده بگیرد.

«ایلان ماسک»، مالک X، در حساب کاربری خود این موضوع را تأیید کرد و گفت:

«قابلیت بلاک تعامل کاربر با شما را ناممکن می‌کند اما مانع مشاهده پست‌های عمومی نمی‌شود.»

 

درحال‌حاضر، ایکس هنگام مشاهده پست‌های شخصی که شما را مسدود کرده، پیام «شما مسدود شده‌اید» را نمایش می‌دهد. علاوه‌براین، اگر کاربری شما را بلاک‌ کند، نمی‌توانید پاسخ‌ها، تصاویر، ویدیوها، فالوورها و لیست دنبال‌کننده‌های آن شخص را ببینید.

 

گفته شده که شبکه اجتماعی ایکس این تغییر جدید را به این دلیل ایجاد می‌کند که افراد همین حالا هم می‌توانند با حساب کاربری بلاک‌نشده یا بدون اکانت، پست‌های عمومی کاربران را ببینند. البته برخی کاربران می‌گویند درصورت خروج از حساب کاربری، امکان مشاهده پروفایل افراد وجود ندارد.

 

بی‌علاقگی مالک شبکه اجتماعی ایکس به قابلیت بلاک‌کردن

 

ماسک پیشتر هم درمورد اینکه به قابلیت بلاک‌کردن علاقه ندارد، واضح صحبت کرده بود. سال گذشته، گفت این ویژگی «معنی ندارد» و «باید آن را به نفع شکل قوی‌تری از بی‌صداکردن (Mute) حذف کرد». او همچنین تهدید کرد به‌جز در پیام‌های خصوصی، به کاربران اجازه نخواهد داد در این پلتفرم کسی را کامل مسدود کنند.

 

هرچند قابلیت بلاک در شبکه اجتماعی ایکس همچنان مانع تعامل شخص با پست‌های دیگری می‌شود، کاربران بلاک‌شده همچنان می‌توانند پست آن فرد را ببینند و شاید به آزار و اذیت او ادامه بدهند.

 

از زمانی که ایلان ماسک صاحب شبکه اجتماعی X شده، قوانین مختلف و بعضاً عجیب این سرمایه‌دار جنجالی باعث شده این پلتفرم بسیاری از مخاطبان خود را از دست بدهد.

 

توییتر که با نام جدید ایکس شناخته می‌شود، سال 2006 تأسیس شد و از همان ابتدا به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربرترین پلتفرم‌ها در حوزه رسانه‌های اجتماعی تبدیل شد. برنامه Threads نیز که محصول شرکت متا است، ساختاری مشابه X دارد و با هدف رقابت با این شبکه اجتماعی توسعه داده شده است. اگر به‌دنبال آموزش‌های بیشتر درباره توییتر هستید، نحوه دیلیت اکانت ایکس را در مطالب دیگر شرح داده‌ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر