کد خبر: 186992
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از تلفن آیت‌الله خامنه‌ای در شب استیضاح عطاءالله مهاجرانی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۲۵ سال پیش در چنین روزی؛ ۹ اردیبهشت ۱۳۷۸، صحبت‌هایش با آیت‌الله خامنه‌ای درباره عطاءالله مهاجرانی در شب استیضاح او را روایت کرده است.

روایت هاشمی رفسنجانی از تلفن آیت‌الله خامنه‌ای در شب استیضاح عطاءالله مهاجرانی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۷۸، صحبت‌هایش با آیت‌الله خامنه‌ای درباره عطاءالله مهاجرانی در شب استیضاح او را روایت کرده است. 

به دفتر کوشک رفتم تا ساعت چهار بعد از ظهر بولتن‌ها و جراید را خواندم و از استخر استفاده کردم. 

عصر در حیاط منزل مطالعه می کردم کمی هم سرگرم بازی‌های بهاره بودم دختربچه افغانی- نوه شیرین خانم- که گاهی برای کار به منزل ما می‌آید طفلک مادرش را اخیرا از دست داده ولی روحیه بدی ندارد یک لیوان آب هندوانه را به او دادم گرفت تا حدی که توقع داشت با او توپ بازی کنم. دلم برای آوارگان افغانی سوخت.

در جراید و محافل بحث استیضاح آقای عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داغ است. 

عصر آیت الله خامنه‌ای تلفن کردند از من پرسیدند که فردا در نماز جمعه در مورد استیضاح آقای مهاجرانی چه خواهم گفت؟ گفتم بنا دارم چیزی نگویم ایشان هم همین را تایید کردند و گفتند گرچه آقای مهاجرانی را دیگر برای وزارت صالح نمی‌دانند اما در این مورد چیزی به نمایندگان نگفته‌اند و به‌ حال خودشان واگذار کرده‌اند. 

شب آقایان علی ا‌کبر ولایتی و علی لاریجانی رییس سازمان صداوسیما آمدند آن‌ها هم می‌خواستند بدانند من فردا در نماز جمعه راجع به استیضاح چه خواهم گفت وقتی که فهمیدند چیزی نمی‌گویم راحت شدند معلوم‌ می‌شود جریان راست خیلی نگران خطبه جمعه فرداست‌. سپس راجع به خطرهای انتخابات مجلس آینده و نیز ریاست جمهوری گفتند و اعتراف کردند که غیر از من کسی نمی‌تواند جریان را اصلاح کند گفتم کارهای دوستان شما مرتبا وضع را بدتر می‌کند منجمله برخورد با فائزه و روزنامه زن و اصولا افرادی مثل حسین الله کرم، منصور ارضی و مسعود ده‌نمکی و... باعث منفور شدن جریان راست می‌شوند و آدم‌های حسابی حاضر نیستند به چنین جریانی بپیوندند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر