کد خبر: 186025
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

کار قاچاقچیان گوشت، سکه است

صفحه نخست کیهان روز شنبه، ۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به اداره شهرها توسط شوراهای محلی بر اساس طرحی که زیر نظر آیت الله طالقانی پیاده می شود و طبق این طرح کمیته های انقلاب یا زیر نظارت شوراها کار خواهند کرد و یا در آنها ادغام خواهند شد

کار قاچاقچیان گوشت، سکه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست کیهان روز شنبه، ۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به اداره شهرها توسط شوراهای محلی بر اساس طرحی که زیر نظر آیت الله طالقانی پیاده می شود و طبق این طرح کمیته های انقلاب یا زیر نظارت شوراها کار خواهند کرد و یا در آنها ادغام خواهند شد. این روزنامه همچنین خبر از تعیین تکلیف مالکیت های بزرگ توسط شورای انقلاب تا سه ماه آینده را هم داده است. زد و خوردهای خونین در نقده ادامه دارد و در سه شهر تهران، خرمشهر و اردبیل، ۵ عامل رژیم سابق تیرباران شدند‌. در نیم تای پایین صفحه روزنامه هم به تصویری از زندان قزل قلعه اختصاص دارد که گویا قرار است به فضای سبز و گذرگاه اتومبیل‌ها تبدیل شود.

به صفحه سوم‌ کیهان می رویم به خبری در رابطه با کمبود گوشت گوسفند و مرغ و گرانی لجام گسیخته آنها با تیتر " کار قاچاقچیان گوشت، سکه است" بر میخوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

فروشندگان مرغ و گوشت گوسفند بازار سیاه راه انداخته اند و مرغ و گوشت را دو تا سه برابر نرخ تعیین شده در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

ذبح قاچاق گوسفند هم در بعضی از نقاط شهر همچنان ادامه دارد و قصابی ها گوشت دولتی را بعنوان گوشت قاچاق به مصرف کنندگان قالب می زنند با این عمل قصابها، مردم‌ ناگزیر باید گوشت تازه را وسط خیابان‌ها خریداری کنند.

با وجودی که سازمان گوشت کشور بر مقدار عرضه گوشت مورد نیاز مردم پایتخت افزوده است مع الوصف گوشت در سطح شهر کمیاب است و مردم ناگزیر برای خرید گوشت به اطراف تهران هجوم‌ می آورند و در این مناطق گوشت کیلویی ۳۵۰ تا ۴۰۰ ریال فروخته می‌شود‌.

قصابیهای تهران نیز به دلخواه نرخ گوشت دولتی را به کیلویی ۲۵۰ تا ۳۰۰ ریال رسانده در حالیکه دولت بمنظور حمایت از مصرف کنندگان لاشه تازه گوسفند‌ را کیلویی ۸۲ ریال و یخ زده را کیلویی ۷۲ ریال در اختیار قصابیهای تهران می گذارد که حداکثر قیمت برای ران کیلویی ۱۳۰ ریال تعیبن‌ شده است ولی قصابها فعلا گوشت بخ زده را در معرض دید قرار می دهند و گوشت تازه را در اختیار مشتریان خاص خود می‌گذارند.

نرخ مرغ و تخم مرغ نیز همچنان رو به افزایش است با وجودی که نرخ مرغ کیلویی ۱۶۰ ریال تعیین شده مع الوصف مرغ فروشها مرغ را کیلویی ۱۸۰ تا ۲۰۰ ریال به مصرف کننده می فروشند.

IMG_20240420_073404_814

سال گذشته در چنین فصلی مرغ کیلویی ۱۴۰ ریال و تخم مرغ کیلویی حداکثر ۱۰۵ ریال مظنه داشت. چون عرضه مرغ با مصرف هماهنگ نیست برای جبران کمبود، دولت روزانه ۸۰ تن گوشت مرغ به بازار می‌دهد ولی عرضه این مقدار نیز نتوانسته است افرایش بی رویه نرخ مرغ را متوقف کند.

مصرف مرغ در تهران روزانه ۱۵۰ تن است که در حال حاضر مرغداری‌های صنعتی اطراف تهران در اواخر سال گذشته بعلت کمبود دانه مرغی و سوخت، تولید خود را به حداقل رساندند ولی از ۲۵ اسفند بهره برداری از دستگاه‌های تولید جوجه گوشتی مجددا شروع شده است و اولین محصول مرغداری‌ها از پانزده اردیبهشت به بازار تهران عرضه خواهد شد.

IMG_20240420_073405_234

پیش بینی می‌شود با عرضه تولیدات جدید مرغ گوشتی توسط مرغداری‌ها در اواسط اردیبهشت نرخ مرغ کاهش یابد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر