کد خبر: 203536
A

برای اولین‌ بار، دو نفر در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند

اولین بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند. در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد.

 برای اولین‌ بار، دو نفر در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، اولین‌ بار است که دو انسان در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند. این دستاورد مهم که محققان استارتاپ REMspace مدعی آن هستند، نشان می‌دهد رؤیای شفاف (Lucid Dream) می‌تواند ابعاد جدیدی از ارتباطات و پتانسیل را معرفی کند.

ارتباط دو انسان با یکدیگر در خواب

طبق گزارش REMspace، در این آزمایش جدید، شرکت‌کنندگان در خانه‌های خود خوابیده بودند سپس دستگاهی امواج مغزی و داده‌های پلی‌سومنوگرافی آن‌ها را از راه دور ردیابی کرد. زمانی که سرور دستگاه تشخیص داد اولین شرکت‌کننده وارد وضعیت رؤیای شفاف شده، کلمه تصادفی تولید‌شده با زبان مخصوص Remmyo را از طریق ایرباد برای او در وضعیت خواب ارسال کرد.

شرکت‌کننده این کلمه را در خواب خود تکرار کرد و پاسخ او ضبط و در سرور ذخیره شد.

شرکت‌کننده دوم 8 دقیقه بعد وارد وضعیت رؤیای شفاف شد و پیام ذخیره‌شده از شرکت‌کننده اول را از طریق دستگاه دریافت کرد. او پس از بیدار شدن این کلمه را تأیید‌ کرد که اولین پیام ردوبدل‌شده در خواب را نشان می‌دهد.

محققان که حدود 5 سال در این زمینه تحقیق‌ کرده‌اند، ادعا کرده‌اند دو نفر دیگر نیز توانسته‌اند با این تکنیک در خواب ارتباط برقرار کنند.

رؤیای شفاف چیست و چه کاربردی دارد؟

Lucid Dream به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن فردی که خواب است، می‌داند رؤیا می‌بیند. این پدیده می‌تواند از حل مشکلات فیزیولوژیکی گرفته تا یادگیری مهارت‌های جدید، کاربردهای بالقوه زیادی داشته باشد.

REMspace همچنین می‌کوشد امکان ارتباط لحظه‌ای را در رؤیای شفاف نیز فراهم کند اما توسعه چنین تکنیکی ممکن است پیچیده باشد. البته این شرکت تا سال 2025 قصد دارد LucidMe Pro را عرضه کند، اولین دستگاه جهان که عملکردهای اپلیکیشن LucidMe را با پلی‌سومنوگرافی ترکیب می‌کند. این امر به ردیابی مواردی ازجمله EOG (اندازه‌گیری پتانسیل پایدار قرنیه-شبکیه چشم)، EEG (نوار مغزی) و EMG (نوار عصب و عضله) از طریق موبایل و مشاهده دقیق تمام مراحل خواب کمک می‌کند.

 

منبع: دیجیاتو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر