کد خبر: 201553
A

رونمایی از موشک جدید جنگنده اف ۳۵

پنتاگون برای اولین بار تصویری از یک جنگنده رادارگریز اف 35 را منتشر کرد که موشک ضد کشتی دوربرد AGM-158C (LRASM) را حمل می‌کند.

رونمایی از موشک جدید جنگنده اف ۳۵

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پنتاگون برای اولین بار تصویری از یک جنگنده رادارگریز اف 35 را منتشر کرد که موشک ضد کشتی دوربرد AGM-158C (LRASM) را حمل می‌کند.

این تصویر که توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، یک پرواز آزمایشی در پایگاه هوایی پاتکسنت ریور مریلند را در تاریخ 10 سپتامبر نشان می‌دهد. در این تصویر، دو موشک LRASM بر روی پایه‌های زیر بال یک جنگنده F-35C که برای ناوهای هواپیمابر طراحی شده، دیده می‌شود.

LRASM که از موشک مشترک هوا به سطح رادارگریز AGM-158 (JASSM) مشتق شده است، یک سلاح دوربرد و بسیار دقیق است که قابلیت نفوذ به سیستم‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. این موشک به جنگنده F-35 اجازه می‌دهد تا اهداف دریایی را از فاصله دور و با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد.

LRASM یک راه حل سریع و موثر برای افزایش توانایی‌های ضد کشتی است. این موشک به زودی بر روی انواع دیگر جنگنده‌های F-35 نیز نصب خواهد شد. با توجه به افزایش تنش‌ها در منطقه اقیانوس آرام، توسعه و تجهیز جنگنده‌های F-35 به موشک‌های LRASM نشان‌دهنده تلاش‌های جدی آمریکا برای تقویت توانایی‌های نظامی خود در این منطقه است. این اقدام همچنین می‌تواند پیامی روشن برای چین باشد که آمریکا برای دفاع از منافع خود در این منطقه هراسی ندارد.

لازم به ذکر است که موشک‌های LRASM تنها بخشی از برنامه‌های گسترده آمریکا برای مدرن‌سازی نیروهای مسلح خود هستند. در سال‌های اخیر، آمریکا سرمایه‌گذاری زیادی را در زمینه توسعه سلاح‌های مافوق صوت و سایر فناوری‌های پیشرفته نظامی انجام داده است.

6101714

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر