کد خبر: 203968
A

بانکی پور، نماینده مجلس: براساس قانون حجاب، با احراز هویت، جریمه‌ای بر روی موبایل فرد متخلف ارسال می‌شود

امیرحسین بانکی پور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره ابعاد جدید قانون عفاف و حجاب اظهارکرد: قانون جدید عفاف و حجاب عمدتاً بر پایه برخورد هوشمندانه با کشف حجاب و برهنگی است و این امر بیشتر از طریق شناسایی با دوربین‌ها و بدون مواجهه مستقیم با افراد صورت خواهد گرفت.

بانکی پور، نماینده مجلس: براساس قانون حجاب، با احراز هویت، جریمه‌ای بر روی موبایل فرد متخلف ارسال می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امیرحسین بانکی پور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره ابعاد جدید قانون عفاف و حجاب  اظهارکرد: قانون جدید عفاف و حجاب عمدتاً بر پایه برخورد هوشمندانه با کشف حجاب و برهنگی است و این امر بیشتر از طریق شناسایی با دوربین‌ها و بدون مواجهه مستقیم با افراد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این قانون در ابتدا به افراد اخطار می‌دهد و در صورت تکرار، جریمه‌ها به صورت قطعی به حساب فرد اعمال می‌شود. این رویکرد جدید بیشتر از جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی به مساله حجاب می‌پردازد و برخلاف گذشته، حضور گسترده گشت ارشاد در خیابان‌ها را نخواهیم داشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخورد‌های سلبی این قانون بیشتر متوجه عوامل اصلی، مانند مدیران متخلف و واردکنندگان لباس‌های نامناسب خواهد بود. همچنین در مواردی که برهنگی سازمان‌یافته یا موارد خاصی دیده شود، امکان برخورد فیزیکی و دستگیری نیز وجود دارد.

بانکی پور در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای این قانون، تاکید بر احراز هویت قطعی و ارسال اخطاریه‌ها و جریمه‌ها به صورت پیامکی به افراد خواهد بود، تا به این ترتیب، از بروز تقابل‌های مستقیم جلوگیری شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر