کد خبر: 203744
A

معارفه نخستین فرماندار زن در کردستان

امروز طی حکمی از سوی استاندار کردستان، «سودابه ضرغام‌نژاد» به عنوان اولین فرماندار زن دولت چهاردهم در شهرستان دهگلان انتصاب و معرفی شد.

معارفه نخستین فرماندار زن در کردستان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، امروز طی حکمی از سوی استاندار کردستان اولین فرماندار زن دولت چهاردهم در شهرستان دهگلان انتصاب و معرفی شد و مراسم تکریم و معارفه فرماندار این شهر برگزار شد.

در این مراسم، امام جمعه شهرستان دهگلان با بیان اینکه بانوان تاثیر بسزایی در بهره وری جامعه دارند، گفت: بهره‌گیری از بانوان در پست‌های مدیریتی برای تعالی جامعه موثر است.

ماموستا عبدالسلام محمدی، امروز شنبه(۲۸ مهر) در شورای اداری استان کردستان که در شهرستان دهگلان برگزار شد، ضمن تسلیت شهید یحیی سنوار شهید نماد مقاومت اظهار کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم (ص) هر کسی تمنای شهادت را نداشته باشد و در میدان جهاد نباشد، مرگ آن انسان در شعبه نفاق است.

وی افزود: حاکمان کشورهای عربی باید با عزت و شرافت تمام از محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت کنند.

امام جمعه دهگلان، در ادامه عنوان کرد: امید است که تغییر شیوه حکمرانی در دولت چهاردهم و روند بهره گیری از جوانان و نخبگان اهل سنت در بدنه مدیریت استان و کشور ادامه یابد و مایه خیر و برکت برای همگان باشد.

وی، در ادامه خطاب به خانم «سودابه ضرغام‌نژاد» به عنوان اولین فرماندار زن در استان کردستان بیان کرد: این امر امتحان و آزمونی بزرگ برای بانوان است، بانوان تاثیر بسزایی در جامه دارند و می توانند موجب رشد و تعالی جامعه شوند، امید است که این انتصاب سبب شود که از ظرفیت غنی بانوان در سایر پست ها نیز بهره گرفته شود.

به گفته ماموستا محمدی، بهره گیری از بانوان در پست های مدیریتی فقط بحث جنسیت نبوده بلکه اخلاق، تعهد و دلسوزی بانوان زبانزد و ویژه روحیات آنها بوده و برای تعالی جاملعه ضروری است.

وی با بیان اینکه شهرستان دهگلان شرایط ویژه ای دارد، خطاب به استاندار کردستان از نبود شهردار در این شهر انتقاد کرد و افزود: حدود ۴ ماه است که کارمندان و رفتگران شهرداری دهگلان حقوق نگرفته اند و این امر زیبنده وشایسته نیست، انتظار می رود که این مسائل هرچه زودتر پیگیری و حل شود.

فوری/ اولین فرماندار زن در کردستان معرفی شد

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: انتصاب شهردار برای دهگلان بایدهر چه سریعتر پیگیری شود تا شایعات و حواشی هم کم شود، چرا که عده ای هستند که با شعار انقلابی بودن همیشه به دنبال پست و مقام هستند، در حالی که انسان های واقعی ارزشی انقلابی به دنبال پست و مقام نیستند، لذا می طلبد که استانداری از افراد معرفی شده و منتخب حمایت کنند.

فرماندار جدید شهرستان دهگلان نیز در این آیین با تقدیر از حسن اعتماد استاندار کردستان اظهار کرد: بی شک انتصاب یک زن به عنوان فرماندار زمینه ای برای حضور گسترده بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی خواهد بود و امیدوارم خداوند توفیقی عنایت کند که خدشه‌ای به این اعتماد وارد نشود.

سودابه ضرغام نژاد افزود: حس مسئولیت پذیری مرد و زن نمی‌شناسد و با تمان توان تلاش خواهم کرد که مسائل و مشکلات شهرستان دهگلان رفع شود، البته در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری مردم و مسئولان این شهرستان هستم.

فرماندار سابق شهرستان دهگلان هم در این آیین به ارائه گزارشی از عملکرد خود در مدت ۳۱ ماه خدمت در فرمانداری این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: با وجود کاستی‌ها و کمبود اعتبارات با همت مدیران بیش از ۷۳۱ پروژه در دهگلان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: دیدار چهره به چهره با مردم، تملک ساختمان اداری برای ۱۱ اداره استیجاری در دهگلان، رتبه برتر سواد آموزی استان و پیشرفت ۹۸ درصدی پروژه آبرسانی به سدقوچم را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در شهرستان دهگلان دانست.

وی اجرای طرح نهضت مسکن ملی را نیز از دیگر اقدامات پیگیری شده در شهرستان دهگلان برشمرد که با همراهی مدیران ادارات به نتیجه رسیده است.

در ادامه این آیین سودابه ضرغام نژاد، معاون پیشین فرماندار سنندج، به عنوان فرماندار دهگلان معرفی و از خدمات حمید معتصمی فرماندار سابق تجلیل شد.

ضرغام نژاد پیش از این در اداره کل امور بانوان استانداری کردستان مشغول به فعالیت بود.

در سفر یک روزه به شهرستان دهگلان؛ استاندار کردستان به مقام شامخ شهید گمنام در دهگلان ادای احترام کرد.

 استاندار کردستان با حضور در شهرستان دهگلان همراه با جمعی از مسئولان به مقام والای شهید گمنام در پارک این شهر ادای احترام کرد.

آرش زره‌تن لهونی، صبح امروز در جریان سفر به شهرستان دهگلان به منظور حضور در مراسم تکریم و معارفه فرماندار این شهر مورد استقبال گرم و صمیمی مردم قدرشناس دهگلان قرار گرفت.

وی به همراه جمعی از مسئولان با حضور بر سر مزار شهید گمنام در پارک شهر دهگلان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و با نثار فاتحه و عطرافشانی مزار این شهید والامقام، یاد و خاطر شهدا را گرامی داشت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر