کد خبر: 187213
A
در یکصد و بیست و هفتمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) مطرح شد:

تسلیت سانحه ناگوار سقوط بالگرد حامل مقامات کشور/ درخواست بررسی کارشناسی و فنی سانحه از ابعاد مختلف

یکصد و بیست و هفتمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب(صدف) در روز سه شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ به ریاست دوره ای جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان برگزار شد.

تسلیت سانحه ناگوار سقوط بالگرد حامل مقامات کشور/ درخواست بررسی کارشناسی و فنی سانحه از ابعاد مختلف

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یکصد و بیست و هفتمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ به ریاست دوره ای جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان برگزار شد.

در این جلسه اعضا ضمن عرض تسلیت جان باختن رییس‌جمهوری و همراهان در سانحه سقوط بالگرد، برای درگذشتگان مغفرت و آمرزش و برای بازماندگان صبر و آرامش و برای ملت ایران وفاق و سرفرازی مسالت کردند.

حاضرین علاوه بر این، با اشاره به اخبار سانحه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، سرتیم‌حفاظت و کادر پروازی پس از افتتاح سد قیزقلعه سی، بررسی ابعاد مختلف این حادثه تلخ را از جنبه های فنی و کارشناسی واجد اهمیت توصیف کردند. 

در این جلسه با توجه به ادامه شیوه معمول و مرسوم اطلاع‌رسانی و انتشار خبر که با نارسایی، فقدان انسجام و مواضع و ادعاهای متناقض بسترساز شایعات و شلختگی و آشفتگی خبری شده است، خواستار تامل در این مهم و نیز اهمیت اتخاذ شیوه‌های اقناعی و حرفه‌ای در چنین رخدادهایی شدند تا پاسخگوی ابهامات و پرسش‌های بسیاری که پیرامون عدم اعتنا به گزارش‌های هواشناسی منطقه و وضعیت ایمنی پرواز شخص دوم مملکت و دلایل آن، افکار عمومی را به خود مشغول کرده است، باشند. 

از سوی دیگر تاکید شد؛ نقش تحریم کنندگان فروش صنعت هوانوردی به ایران و نیز نقش قائلان به نعمت‌بودن تحریم‌ها را در وقوع چنین سوانح دلخراشی نباید از نظر دور داشت. یقینا برون رفت از این شرایط تحمیلی که نقمتِ عدمِ دسترسی به امکانات و تجهیزات به روز، بدیهی و ضروری(دید در شب  و ..)و دست به دامان دیگران شدن را بهمراه داشته، در گروی جستجوی راهکارهای موثر، مناسب و فوری از سوی نهادهای مرتبط و متولیان ‌امر است.

در ادامه اعضای ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب، مسئله انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام آتی را با توجه به حادثه ناگوار اخیر بسیار مهم ارزیابی کرده و تاکید کردند تقویت مشارکت شهروندان در انتخابات، بدون تردید و صرفا با تغییر در رویه‌های انتخاباتی مشارکت‌گریز و مشارکت‌سوز اخیر و گشودن فضا و باب گفتگو با نخبگان و مردم تحقق پذیر است.

اعضا در این جلسه با توجه به شرایط خاص کشور و با عنایت به شرایط خطیر منطقه، توجه به این نکته را ضروری دانستند که مشارکت و رقابت گسترده و عادلانه لازمه تحکیم پیوندهای ملی، یکپارچگی و همبستگی همه ایرانیان است، لذا اقتضای جامعه امروز انتخاباتی با رویکرد و نگاهی متفاوت از قبل است و این نتیجه میسر نمی شود، مگر با حضور و جلب مشارکت سلایق و گرایش‌های گوناگون و دوری و پرهیز از ادامه روند خالص‌سازی‌ها و قطبی‌سازی‌ها که تجربه انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بخشی از این نیاز و واقعیت را بخوبی به تصویر کشید؛ آزمون بزرگ حاکمیت در این بزنگاه حیاتی و تاریخی.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر