کد خبر: 200753
A

وزیر بهداشت لبنان: تعداد شهدای انفجار پیجرها به ۱۲ نفر رسید/برخی مصدومین برای درمان به ایران منتقل می شوند/تعداد مجروحان بیش از ۲۸۰۰نفر است

فراس الابیض اعلام کرد که در حملات اخیر، بیش از ۲۸۰۰ مجروح به بیمارستان‌های این کشور منتقل شده‌اند. با وجود شدت حملات و ورود ناگهانی تعداد زیادی از مجروحان، آماده‌سازی‌های قبلی و برنامه‌های اضطراری وزارت بهداشت به واکنش سریع و مناسب کادر درمانی کمک کرده و از وقوع بحران بزرگتر جلوگیری کرده است.

وزیر بهداشت لبنان: تعداد شهدای انفجار پیجرها به ۱۲ نفر رسید/برخی مصدومین برای درمان به ایران منتقل می شوند/تعداد مجروحان بیش از ۲۸۰۰نفر است

به گرارش سایت دیده بان ایران؛ فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که میزان و تعداد شدت انفجار پیجرها بسیار بالا بوده است.

وی اشاره کرد که برخلاف انفجار بندر بیروت، این‌بار هیچ هشداری پیش از وقوع حملات دریافت نشده بود و به طور ناگهانی تعداد زیادی مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

الابیض توضیح داد که در کمتر از نیم ساعت، حدود 2750 تا 2800 مجروح به اورژانس‌ها منتقل شدند. در برخی بیمارستان‌ها تعداد مجروحان به 70 تا 80 نفر رسید و این وضعیت می‌توانست هر سیستم بهداشتی را به چالش بکشد. با این حال، وی تأکید کرد که برنامه‌های اضطراری وزارت بهداشت، که از قبل برای چنین شرایطی آماده شده بودند، نقش مهمی در واکنش سریع و مناسب به این بحران داشتند.

وزیر بهداشت اظهار داشت که حدود 10 درصد از مجروحان در وضعیت بحرانی قرار دارند و بیشتر آن‌ها به دلیل آسیب‌های صورت و مشکلات تنفسی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند. وی همچنین اشاره کرد که تعداد زیادی از این مجروحان نیاز به بستری شدن در بیمارستان و انجام عمل جراحی داشتند. تاکنون 460 عمل جراحی، عمدتاً بر روی چشم‌ها، صورت و اندام‌ها انجام شده است.

در زمینه انتقال مجروحان، الابیض اعلام کرد که 1184 آمبولانس در عملیات امدادرسانی شرکت کردند و 1817 بیمار را به بیمارستان‌های مختلف منتقل کردند. همچنین حدود 100 بیمارستان در سراسر لبنان در پذیرش بیماران مشارکت داشتند، به طوری که برخی بیماران حتی به مناطق شمال و بیمارستان‌های طرابلس منتقل شدند.

وزیر بهداشت از همکاری‌های بین‌المللی نیز تقدیر کرد و اعلام کرد که لبنان از چندین کشور دوست و برادر کمک دریافت کرده است. او افزود که در حال حاضر 98 درصد از موارد در داخل لبنان تحت کنترل قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود تا پایان روز تمام عملیات‌های درمانی به پایان برسن

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر