کد خبر: 204105
A

با خوردن این مواد غذایی هم گرسنه نمی‌مانید هم لاغر می‌شوید

مصرف پروتئین کافی برای کنترل اشتها مهم است.

با خوردن این مواد غذایی هم گرسنه نمی‌مانید هم لاغر می‌شوید

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛پروتئین دارای خواص کاهش گرسنگی است که ممکن است به شما کمک کند طی روز به طور خودکار کالری کمتری مصرف کنید. این کار با افزایش تولید هورمون‌های سیری و کاهش سطح هورمون‌های تحریک کننده گرسنگی، به شما کمک می‌کند. به دلیل این تأثیرات، اگر پروتئین کافی مصرف نکنید ممکن است به طور مرتب احساس گرسنگی کنید.

در یک مطالعه، ۱۴ مرد دارای اضافه وزن که ۲۵ درصد کالری خود را از پروتئین به مدت ۱۲ هفته مصرف کردند، در مقایسه با گروهی که پروتئین کمتری مصرف کردند، ۵۰ درصد کاهش میل به میان وعده در اواخر شب را تجربه کردند. علاوه بر این، کسانی که پروتئین دریافتی بیشتری دارند، سیری بیشتر در طول روز و افکار وسواس گونه گرسنگی کمتری را در مورد میل غذا گزارش کردند.

بسیاری از غذاهای مختلف دارای پروتئین زیادی هستند؛ بنابراین دریافت کافی آن از طریق رژیم غذایی دشوار نیست. گنجاندن منبع پروتئین در هر وعده غذایی می‌تواند از گرسنگی بیش از حد جلوگیری کند. محصولات دامی، مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ، حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند. این ماده مغذی همچنین در برخی از محصولات لبنی از جمله شیر و ماست و همچنین چند ماده غذایی گیاهی مانند حبوبات، مغزها، دانه‌ها و غلات کامل یافت می‌شود. پس، پروتئین با تنظیم هورمون‌های گرسنگی نقش مهمی در کنترل اشتها دارد. به همین دلیل، اگر مقدار کافی از پروتئین را نخورید، ممکن است همواره احساس گرسنگی کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر