کد خبر: 204122
A

با خوردن این مواد غذایی احساس سیری نمی‌کنید

کربوهیدرات‌های تصفیه شده فاقد فیبر پر کننده است، بدن شما آن‌ها را خیلی زود هضم می‌کند. این دلیل عمده‌ای است که باعث می‌شود در صورت خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده، همواره گرسنه باشید. زیرا باعث احساس سیری نمی‌شود.

با خوردن این مواد غذایی احساس سیری نمی‌کنید

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛کربوهیدرات‌های تصفیه شده، پردازش می‌شود و فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی آن‌ها از بین می‌روند. یکی از محبوب‌ترین منابع کربوهیدرات تصفیه شده، آرد سفید است که در بسیاری از غذاهای حاوی غلات مانند نان و ماکارونی یافت می‌شود. نوشابه، آب نبات و کالاهای پخته شده که با قندهای فرآوری شده تهیه می‌شود نیز از کربوهیدرات‌های تصفیه شده محسوب می‌شود.

از آن جا که کربوهیدرات‌های تصفیه شده فاقد فیبر پر کننده است، بدن شما آن‌ها را خیلی زود هضم می‌کند. این دلیل عمده‌ای است که باعث می‌شود در صورت خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات تصفیه شده، همواره گرسنه باشید. زیرا باعث احساس سیری نمی‌شود.

برای کاهش مصرف کربوهیدرات تصفیه شده، کافی است غذاهای سالم و کامل مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات کامل را جایگزین آن‌ها کنید. این غذاها سرشار از کربوهیدرات هستند. اما سرشار از فیبر نیز هستند، که به کنترل گرسنگی کمک می‌کند. کربوهیدرات‌های تصفیه شده فاقد فیبر هستند و باعث نوسانات قند خون می‌شوند. این اتفاق، علت اصلی است که خوردن بیش از حد آن‌ها گرسنگی شما را بیشتر می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر