کد خبر: 201157
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲ مهر ۱۳۵۶؛

ورود۴ خودروی جدید به ایران؛ کادیلاک ساخت ایران، آونجر، رنو و آلپاین به بازار می آیند

روزنامه اطلاعات روز شنبه ۲ مهر سال ۱۳۵۶ در تیتر یک خود از فاش شدن اسرار حوادث سال‌های اخیر دانشگاه‌ها در مراسم‌ گشایش سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور محمدرضاشاه پهلوی خبر داده است. فرح پهلوی هم درباره دو روز تعطیلی مدارس نظر داده و گفته با اجرای طرح دو روز تعطیل در هفته مدارس، برای کودکان باید امکاناتی فراهم شود و اینکه امیدوارم تمام سازمان‌های دولتی از دو روز تعطیل در هفته استفاده کنند. روزنامه را ورق می زنیم به صفحه سوم آن می رویم به خبری در رابطه با به بازار آمدن‌چهار اتومبیل داخلی بر می خوریم که متن این گرارش را در دیدبان تاریخ می خوانید

ورود۴ خودروی جدید به ایران؛ کادیلاک ساخت ایران، آونجر، رنو و آلپاین به بازار می آیند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز شنبه ۲ مهر سال ۱۳۵۶ در تیتر یک خود از فاش شدن اسرار حوادث سال‌های اخیر دانشگاه‌ها در مراسم‌ گشایش سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور محمدرضاشاه پهلوی خبر داده است. فرح پهلوی هم درباره دو روز تعطیلی مدارس نظر داده و گفته با اجرای طرح دو روز تعطیل در هفته مدارس، برای کودکان باید امکاناتی فراهم شود و اینکه امیدوارم تمام سازمان‌های دولتی از دو روز تعطیل در هفته استفاده کنند.

اما خبر داغ روزنامه این است، کارتر به تهران می آید. این خبر را سخنگوی کاخ سفید داده است و اضافه کرده که آمریکا نسبت به احتیاجات نظامی و اقتصادی ایران احساس همکاری نشان می دهد‌‌.

اطلاعات عکسی هم از نخستین روز درس مدارس در این صفحه چاپ کرده و از روسفید شدن ترافیک  تهران در این روز خبر داده است!

اما نحوه ثبت نام زائران حج تیتر دیگر روزنامه است و اعلام‌ شد که عربستان از ورود حجاج ایرانی بدون ویزای ایران جلوگیری می کند.

روزنامه را ورق می زنیم به صفحه سوم آن می رویم به خبری در رابطه با به بازار آمدن‌چهار اتومبیل داخلی بر می خوریم که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

آونجر دو در ساخت ایران ناسیونال جدیدترین محصول صنایع اتومبیل سازی داخلی ظرف یکی دو هفته آینده به بازار  عرضه خواهد شد.

کارخانجات ایران‌ ناسیونال حدود ۷۰۰ دستگاه آونجر دو در تولید کرده که آماده عرضه به بازار است. محصول جدید ایران‌ ناسیونال بلافاصله پس از اعلام‌ قیمت رسمی آن که هم اکنون در مرکز بررسی قیمتها در دست بررسی است به بازار می آید.

ایران‌ ناسیونال تولید یک محصول دیگر را در برنامه ساخت خود دارد که هنوز اطلاع دقیقی از آن در دست نیست اما گفته می‌شود که این محصول هم دو در خواهد بود و احتمالا با نام آلپاین مدل ۴۲۴ به بازار خواهد آمد.

IMG_20240923_074001_588

قیمت رنو چهار در:

محصول جدید کارخانجات اتومبیل سازی سایپا نیز بزودی به بازار عرضه می‌شود. این محصول تاکنون حدود ۱۵۰۰ دستگاه تولید کرده و آماده عرضه به بازار است اما چون هنوز قیمت رسمی آن ابلاغ نگردیده  با اینکه تعدادی از آنها پیش فروش شدند تحویل نشده است. گفته می‌شود قیمت رنو چهار در بین ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان خواهد بود.

IMG_20240923_074001_212

کادیلاک ساخت ایران هم‌ بزودی به بازار خواهد آمد. نمونه ای از کادیلاک ساخت ایران که بوسیله کارخانجات اتومبیل سازی جنرال موتور ایران تولید می‌شود در نمایشگاه بین المللی تهران به معرض نمایش گذاشته شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر