کد خبر: 200707
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۵۵؛

مشاهده بشقاب پرنده در آسمان تهران و تعقیب آن

وحشت جنگ سوم در ستاد ارتش آمریکا به نقل از یک‌ مقام نظامی آمریکا به روزنامه واشنگتن پست در پی تجاوز هواپیمای جنگنده شوروی در منطقه عملیاتی ناتو و تعقیب آن توسط هواپیمای اف - ۱۴ آمریکایی و چاپ عکسی از این رخداد، تیتر اول روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات در روز یکشنبه ۲۸ شهریور سال ۱۳۵۵ است. اطلاعات با چاپ عکسی از مائو، از دو میلیارد دقیقه سکوت برای وی خبر داده و از نظر روحانیون درباره پرداخت فطریه تیتر دارد. آغاز احداث بزرگترین مجتمع پتروشیمی جهان در ایران و وارد کردن ۳۰ هزار تلفن کنتور دار هم تیترهای خبری دیگر این جریده عصرگاهی هستند. اما حادثه بی سابقه در ایران که بدنبال آن یک بشقاب پرنده در تهران سقوط کرد و دو جت جنگنده نیروی هوایی شاهنشاهی شیئی نورانی را به‌ محض رویت محاصره کردند

مشاهده بشقاب پرنده در آسمان تهران و تعقیب آن

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وحشت جنگ سوم در ستاد ارتش آمریکا به نقل از یک‌ مقام نظامی آمریکا به روزنامه واشنگتن پست در پی تجاوز هواپیمای جنگنده شوروی در منطقه عملیاتی ناتو و تعقیب آن توسط هواپیمای اف - ۱۴ آمریکایی و چاپ عکسی از این رخداد، تیتر اول روزنامه ۳۲ صفحه ای اطلاعات در روز یکشنبه ۲۸ شهریور سال ۱۳۵۵ است. اطلاعات با چاپ عکسی از مائو، از دو میلیارد دقیقه سکوت برای وی خبر داده و از نظر روحانیون درباره پرداخت فطریه تیتر دارد. آغاز احداث بزرگترین مجتمع پتروشیمی جهان در ایران و وارد کردن ۳۰ هزار تلفن کنتور دار هم تیترهای خبری دیگر این جریده عصرگاهی هستند.

اما حادثه بی سابقه در ایران که بدنبال آن یک بشقاب پرنده در تهران سقوط کرد و دو جت جنگنده ایرانی شیئی نورانی را به‌ محض رویت محاصره کردند یکی از خبرهای داغ صفحه اول امروز اطلاعات است که متن این خبر که در صفحه چهارم روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240918_071650_282

نیمه شب دیشب دو جت نیروی هوایی شاهنشاهی در ارتفاع ۵۶۰۰ پایی آسمان تهران یک شیئی نورانی را که احتمالا یک بشقاب پرنده بود تعقیب کردند. جت ها برای تعقیب بشقاب پرنده دیوارهای صوتی را شکستند و بدنبال آن تا ارتفاع ۲۵ هزار پا اوج گرفتند‌.

حدود ساعت ۲۴ دیشب ماموران برج مراقبت فرودگاه مهرآباد متوجه شدند که یک شیئی نورانی در آسمان جنوب تهران حرکت می کند. ماموران برج اندکی بعد شیئی نورانی را در ارتفاع تقریبی ۶ هزار پایی دیدند که بصورت موجی در حرکت است و متناوبا با نورهایی به رنگ سبز، سرخ و آبی به شعاع چندین‌ متر در اطراف خود پخش می کند. برج مراقبت فرودگاه بی درنگ مراتب را به مراجع مسئول گزارش کرد و بی درنگ‌ دوهواپیمای جت نیروی هوایی شاهنشاهی به قصد نزدیک شدن به شیئی نورانی از روی باند پرواز کردند و به طرف شیئی پیش رفتند.

شیئی نورانی با نزدیک شدن هواپیما با سرعت مافوق صوت به طرف جنوب غربی آسمان تهران پیش رفت و در همین حال از حرکت موجی شکل، بصورت حرکتی افقی- عمودی درآمد جت ها ناگزیر دیوار صورتی را شکستند و به تعقیب آن پرداختند‌.

در گزارش هایی که از این ماجرا به جای مانده ذکر شده است که جت های نیروی هوایی شاهنشاهی شیئی نورانی را محاصره کردند. این عملیات بیش از ۹۰ دقیقه در آسمان تهران و بر فراز کوه بی بی شهربانو ادامه یافت‌.

IMG_20240918_071643_395

گزارش خلبان:

در این حال خلبان یکی از  جت ها، ضمن تماس رادیویی با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد اطلاع داد که جسم دیگری از شیئی نورانی جدا شده و در دامنه کوه های بی بی شهربانو به زمین سقوط کرده است. خلبان جت این جسم را مدور و قطر تقریبی آنرا ۴/۵ متر گزارش کرده است. بدنبال این گزارش ماموران ژاندارمری امین‌آباد شهر ری ماموریت یافتند تا به جسم جدا شده نزدیک شوند اما ماموران ژاندارمری با وجود جستجوی بسیار در حوالی محلی که خلبان گزارش کرده بود موفق نشدند آنرا بیابند و ناگزیر به قرارگاه خود بازگشتند. شیئی نورانی نیز پس از ۹۰ دقیقه در آسمان تهران ناپدید شد و هواپیمای جت به زمین بازگشتند.

مردم هم دیدند:

خبرنگاران ما که  در جریان این واقعه عجیب قرار داشتند ضمن تماس با مردمی که در آن لحظات در قسمت‌های جنوبی آسمان تهران شیئی نورانی را دیده بودند نوشته اند که بسیاری از رهگذران دقایق بسیار با حیرت و تعجب سریع جت های نیروی هوایی شاهنشاهی را با شیئی نورانی دیده اند.

کارشناسان و آشنایان با مسائل جوی و کیهانی معتقدند که بدون تردید این شیئی نورانی نمونه ای از بشقاب پرنده های افسانه ای است که از سالها پیش تاکنون افکار کیهان شناسان را به خود مشغول کرده و مطالعات عمیق و مستمری روب آنها جریان دارد.

آخرین خبر:

خبرنگاران ما کسب اطلاع کردند که صبح امروز قسمت جدا شده از شیئی نورانی در حوالی اراضی کوه بی‌بی شهربانو(شهر ری)‌ دیده شده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر