کد خبر: 198970
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۵۵؛

پایتخت اداری ایران ساخته می شود/مشخصات کامل و نقشه شهستان پهلوی+تصاویر

خبر اول و داغ روزنامه اطلاعات روز شنبه ۱۳ شهریور سال ۱۳۵۵ اختصاص دارد به کشف واکسن تازه ضد هاری پس از ۲۴ سال تحقیق و تلاش در ایران توسط انیستیتو پاستور ایران با همکاری دانشمندان آمریکایی. خبر جالب دیگر روزنامه به رسیدن تعداد اتومبیل‌های تهران به ۹۱۳ هزار پلاک مربوط می‌شود و اینکه صدور پلاک تهران - م هم آغاز شد. اما اعلام مشخصات کامل بناهای شهستان پهلوی یکی از خبرهای صفحه سوم‌ روزنامه است که این خبر را بعنوان سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم

پایتخت اداری ایران ساخته می شود/مشخصات کامل و نقشه شهستان پهلوی+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبر اول و داغ روزنامه اطلاعات روز شنبه ۱۳ شهریور سال ۱۳۵۵ اختصاص دارد به کشف واکسن تازه ضد هاری پس از ۲۴ سال تحقیق و تلاش در ایران توسط انیستیتو پاستور ایران با همکاری دانشمندان آمریکایی.

راه حل های بنیادی برای کنکور و گزینش دانشجو هم به توصیه کمیته پیگیری کنفرانس ارزشیابی انقلاب آموزشی در رامسر تیتر یک امروز اطلاعات است. در این کنفرانس گفته شده که حذف مدارک تحصیلی در کسب مشاغل مختلف، ارزش‌های علمی را افزایش می دهد.

خبر جالب دیگر روزنامه به رسیدن تعداد اتومبیل‌های تهران به ۹۱۳ هزار پلاک مربوط می‌شود و اینکه صدور پلاک تهران - م هم آغاز شد.

اطلاعات از تسهیلات جدید برای صدور پروانه ساختمان خبر داده و اینکه فلسطینی ها، هتل هیلتون اسرائیل را منفجر کردند.

اما اعلام مشخصات کامل بناهای شهستان پهلوی یکی از خبرهای صفحه سوم‌ روزنامه است که این خبر را بعنوان سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" انتخاب کرده ایم که در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20240903_072957_756

ادارات مرکزی بانک‌های ملی، مرکزی، توسعه و سرمایه گذاری، تجارتی ایران و هلند، صادرات، تعدادی از وزارتخانه ها و موسسات دولتی و شهرداری تهران در شهستان پهلوی مستقر خواهند شد و شهستان بصورت مرکز پایتخت در شکل یک منطقه مترقی و پیشرفته ظاهر خواهد شد.

عملیات ساختمانی در شهستان پهلوی یا تپه های عباس آباد سابق در مهرماه آینده آغاز خواهد شد و بتدریج شش میلیون متر مربع زمین شهستان تبدیل به فضای سبز، مرکز اداری، تجاری و مسکونی می‌شود. از شش میلیون متر مربع زمین شهستان، ۲/۴ میلیون متر مربع اختصاص به فضای سبز دارد و قسمت مهمی از این فضای سبز بصورت یک پارک مرکزی شهر تهران ایجاد می‌شود و تشابهی با هایدپارک لندن خواهد داشت‌.

اولین قسمت شهستان پهلوی که همزمان با اجرای طرحهای زیر بنایی شهرک مانند خیابان بندی، آسفالت،اگو سازی، اجرا خواهد شد در زمینی به وسعت یکصد هزار متر مربع پیاده می‌شود. این زمین در قسمت شرق شهستان قرار دارد و شرکت - خانه - آنرا اجرا می کند. اراضی این قسمت حدود متری سه هزار تومان از شهرداری تهران توسط شرکت مذکور خریداری خواهد شد.

IMG_20240903_072957_639

در این منطقه سه آسمانخراش ۳۰ طبقه اداری احداث می‌شود. مجموع زیر بنای این سه آسمانخراش ۱۵۰ هزار متر مربع خواهد بود و در حقیقت این آسمانخراش ها مرتفع ترین آسمانخراشهای شهستان و احتمالا تهران خواهد شد. یکی از این سه آسمانخراش را بانک صادرات خریداری می کند.

در این زمین یک ساختمان مدور مسکونی نیز احداث می‌شود که ۱۴ طبقه و حدود ۳۰۰ دستگاه واحد مسکونی از دو اتاق خواب تا چهار اتاق خواب با زیربنایی در حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ متر مربع خواهد بود. در این اراضی با توجه به رشد سریع مالکیت اتومبیل در تهران، برای ۴۵۰۰ اتومبیل در زیر زمین جای پارک ساخته می‌شود.

IMG_20240903_072957_649

مجموع سرمایه گذاری در این منطقه ۲/۵ میلیون تومان پیش بینی می‌شود و تا سه ماه دیگر شرایط فروش و قیمت‌های واحدهای مسکونی و ساختمان‌های تجاری و اداری نیز مشخص خواهد شد. در ساختمان‌های تجاری کلیه تسهیلات و احتیاجات مورد نیاز سازمان‌های تجاری تهیه و آماده خواهد شد و مراکزی برای زیراکس، تلکس، فتوکپی، تهیه بولتن و مرکز تلفن ایجاد می‌شود تا برای اولین بار در ایران، هر موسسه ناچار نباشد که کلیه احتیاجات خود را در سازمان خود فراهم کند. مرکز تجاری این قسمت از شهستان پهلوی از امپایر استیت نیویورک بزرگتر است.

در شهستان پهلوی بر روی هم‌ رفته سه مرکز مسکونی، مرکز بهداشت، بازار، هتل، مراکز فرهنگی، مرکز کنفرانس، پارک ورزشی و مراکز اداری وزارتخانه ها و بانک‌ها پیش بینی شده است.

منبع:سایت دیده بان ایران_ مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر