کد خبر: 198863
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۵۸؛

ابراهیم یزدی و صدام حسین در هاوانا ملاقات کردند

پیشروی شهر به شهر ارتش در کردستان تیتر یک گ کیهان در روز ۱۱ شهریور سال ۱۳۵۸ است. کیهان در همین زمینه اضافه کرده است که عراق مهاجمان فراری ایران را پناه می‌دهد و هاشم صباغیان وزیر کشور گفته است عبدالرحمن قاسملو و شیخ عزالدین حسینی رسما به دولت اعلام جنگ داده اند. وی اضافه کرده که دولت هیچ حزب و گروهی را در کردستان برای مذاکره به رسمیت نمی شناسد و دموکرات‌ها با سلاح اسرائیل در کردستان می جنگند‌. اما خبری جالب از آذربایجان شرقی هم اینکه استانداری این استان، شهرداری تبریز را تعطیل کرده و به کارمندان شهرداری گفته است که بروند در خانه هایشان استراحت کنند و آخر ماه بیایند حقوقشان را بگیرند تا شهرداری پاکسازی شود. سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی هم در یک سخنرانی از امام خمینی تمجید کرده و ایشان‌ را بعنوان رهبر بزرگ‌اسلام نامیده است. اما خبر داغ امروز به مذاکرات حساس دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها در پایتخت کوبا با صدام‌حسین رئیس جمهور عراق.

ابراهیم یزدی و صدام حسین در هاوانا ملاقات کردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیشروی شهر به شهر ارتش در کردستان تیتر یک چاپ دوم روزنامه کیهان در روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور سال ۱۳۵۸ است. کیهان در همین زمینه اضافه کرده است که عراق مهاجمان فراری ایران را پناه می‌دهد و هاشم صباغیان وزیر کشور گفته است عبدالرحمن قاسملو و شیخ عزالدین حسینی رسما به دولت اعلام جنگ داده اند. وی اضافه کرده که دولت هیچ حزب و گروهی را در کردستان برای مذاکره به رسمیت نمی شناسد و دموکرات‌ها با سلاح اسرائیل در کردستان می جنگند‌. اما خبری جالب از آذربایجان شرقی هم اینکه استانداری این استان، شهرداری تبریز را تعطیل کرده و به کارمندان شهرداری گفته است که بروند در خانه هایشان استراحت کنند و آخر ماه بیایند حقوقشان را بگیرند تا شهرداری پاکسازی شود. سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی هم در یک سخنرانی از امام خمینی تمجید کرده و ایشان‌ را بعنوان رهبر بزرگ‌اسلام نامیده است. اما خبر داغ امروز این روزنامه چاپ عصر اختصاص دارد به مذاکرات حساس دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها در پایتخت کوبا با صدام‌حسین رئیس جمهور عراق. متن این خبر که در صفحات داخلی روزنامه منتشر شده است‌ به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230902_070137_228

صبح دیروز صدام‌حسین رئیس جمهوری عراق در هاوانا با دکتر یزدی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفتگو کرد. در این دیدار که متعاقب مذاکرات خصوصی دیروز دکتر سعدون حمادی وزیر خارجه عراق و دکتر یزدی انجام گرفت، نخستین دیدار صدام حسین با یک مقام بلند پایه ایرانی بعد از احراز مقام ریاست جمهوری است.

IMG_20230902_070136_558

در دیدار صبح دیروز که بطور خصوصی و در محل اقامت پرزیدنت صدام‌حسین انجام شد مسائل مورد علاقه دو کشور بمدت دو ساعت مطرح و بررسی شد. مسائل مربوط به خوزستان، کردستان و تبلیغات مطبوعاتی دو کشور چهارچوب کلی بحث را تشکیل می داد. دکتر یزدی در پایان این ملاقات دوساعته، فضای حاکم بر کنفرانس و صراحت در بیان مسائل از جانب دو کشور را رضایتبخش و دیدار را سازنده خواند.

IMG_20230902_070137_284

قرار است که مذاکرات ایران و عراق در سطح وزرای خارجه در روزهای آینده در هاوانا ادامه یابد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر