کد خبر: 197654
A
۲۷ سال پیش در چنین روزی؛

روایت هاشمی رفسنجانی از مخالفت آیت الله خامنه ای با ریاست الویری در سازمان برنامه و بودجه

هاشمی رفسنجانی، ۲۷ سال پیش در چنین روزی شنبه ۱ شهریور ۱۳۷۶ نوشت: عصر مرتضی الویری آمد از ترکیب ستاد اقتصادی آقای خاتمی اظهار نگرانی کرد و گفت ترکیبی از گروههای مختلف گذاشته و سهم داده اند گفت مطلع شده آقای خاتمی اسم او را هم به رهبری برای سازمان برنامه و بودجه داده و ایشان رد کرده اند و از این جهت ناراحت بود گفتم نشنیده ام‌.

روایت هاشمی رفسنجانی از مخالفت آیت الله خامنه ای با ریاست الویری در سازمان برنامه و بودجه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی، ۲۷ سال پیش در چنین روزی شنبه ۱ شهریور ۱۳۷۶ نوشت: ... بعد از جلسه مجمع تشخیص مصلحت با دکتر حسن روحانی در مورد پذیرش ادامه کارش در شورایعالی امنیت ملی صحبت کردیم که تشویق کردم بماند‌. 

ظهر محسن آمد و گفت دولتی ها برای پذیرفتن شغلی پیگیری می کنند که مایل نیست بپذیرد و در حد رئیس هیأت مدیره مترو بپذیرد. چهارسالی عضو هیات مدیره بود‌. 

عصر مرتضی الویری آمد از ترکیب ستاد اقتصادی آقای خاتمی اظهار نگرانی کرد و گفت ترکیبی از گروههای مختلف گذاشته و سهم داده اند گفت مطلع شده آقای خاتمی اسم او را هم به رهبری برای سازمان برنامه و بودجه داده و ایشان رد کرده اند و از این جهت ناراحت بود گفتم نشنیده ام‌.

هاشمی رفسنجانی نوشت: آقای پورفلاح معاون وزیر اطلاعات آمد بولتن های جدید و مطالب به کلی سری را آورد و از اینکه با فشار اطرافیان آقای خاتمی مجموعه مدیریت فعلی وزارت اطلاعات متلاشی شود اظهار نگرانی کرد و گفت از دفتر آقای خاتمی با انتخاب رئیس دفتر مورد نظر آقای دری مخالفت شده و نیز فشار است که او، مصطفی پورمحمدی و سعید اسلامی نیز عوض شوند.از سوءاستفاده از اطلاعات موجود در معاونت ویژه درباره شخصیت‌ها و نیز از تضعیف رهبری با توجه به وضع دفتر ایشان و رنجیدن تعدادی از علما و طیف راست از ایشان به خاطر کوتاه آمدن در مقابل جناح چپ و عدم وفاداری جناح چپ به ایشان و برنامه هایی که برای انتخابات خبرگان دارند اظهار نگرانی کرد و گفت حتی گروه آقای ری شهری هم به شدت رنجیده اند و به جناح چپ نزدیک شده اند. 

آقای رضا امراللهی رئیس سازمان انرژی اتمی آمد از اینکه آقای خاتمی نمی خواهد به او حکم بدهد ناراحت است و احساس می کند رهبری مخالفت کرده اند از من خواست کمک کنم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر