کد خبر: 197243
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۵۳؛

خانم های کارمند: یا شلوار یا مینی ژوپ!/پوشیدن شلوار بلند برای خانمهای کارمند در بعضی از ادارات ممنوع شد.

روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۳ پیش روی شماست. متوقف شدن حمل اسلحه آمریکا به اسرائیل با این گفته کی سینجر که هدف آمریکا را استقرار صلح در خاورمیانه دانسته است، تیتر یک آن است. اطلاعات در خبری دیگر از کمبود ۲۰ میلیون متر فضای سبز در پایتخت خبر داده و با چاپ عکسی در گوشه بالایی چپ روزنامه از دیدار شاه و فرح پهلوی از مجموعه ورزشی آریامهر خبر داده است.

خانم های کارمند: یا شلوار یا مینی ژوپ!/پوشیدن شلوار بلند برای خانمهای کارمند در بعضی از ادارات ممنوع شد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز چهارشنبه ۳۰ مرداد سال ۱۳۵۳ پیش روی شماست. متوقف شدن حمل اسلحه آمریکا به اسرائیل با این گفته کی سینجر که هدف آمریکا را استقرار صلح در خاورمیانه دانسته است، تیتر یک آن است.

اطلاعات در خبری دیگر از کمبود ۲۰ میلیون متر فضای سبز در پایتخت خبر داده و با چاپ عکسی در گوشه بالایی چپ روزنامه از دیدار شاه و فرح پهلوی از مجموعه ورزشی آریامهر خبر داده است.

تیتر دیگر روزنامه هم به اجرا شدن بیمه درمانی بازنشستگان از ماه آینده اختصاص دارد‌.

خانم های کارمند: یا شلوار یا مینی ژوپ! این خبر که در صفحه چهارم شماره امروز روزنامه چاپ‌ شده سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که ببینیم ماجرا از چه قرار است؛

IMG_20240820_071429_998

موج شلوار پوشی بین خانم های کارمند دولت بالا گرفته است. بیشتر خانم های کارمند پوشیدن شلوار را بر دامن ترجیح می دهند‌‌‌. در این بین برخی از سازمان‌های دولتی نیز طی بخشنامه‌ای از خانم های کارمند خود خواسته اند که از دامن به جای شلوار استفاه کنند.

اولین بخشنامه را در این زمینه سازمان جلب سیاحان صادر کرده است. در این بخشنامه تاکید شده که کلیه زنان کارمند در اوقات اداری نباید از شلوار بلند استفاده کنند هر چند انگیزه این دستورالعمل معلوم نیست اما همین موضوع بحث جدیدی را بین خانم های کارمند برانگیخته است.

یکی از خانم های کارمند سازمان جلب سیاحان امروز به خبرنگار ما گفت که شعار خانم‌های کارمند این است؛ یا شلوار یا مینی ژوپ!

در تماسی که خبرنگاران ما با گروهی از خانمهای کارمند گرفته اند این نکته روشن شده که بیشتر خانمهای ۳۵ تا ۵۰ ساله از طرفداران سرسخت این بخشنامه اند‌. در حالیکه جوان‌ها - با برخورداری از اندام موزون - شلوار پوشیدن را ترجیح می دهند. این گروه نیز اظهارنظر می کنند یا شلوار یا مینی ژوپ!

IMG_20240820_071429_590

نظیر این بخشنامه چند سال پیش در وزارت کشاورزی برای آقایان صادر شد‌‌‌‌. در این بخشنامه آمده بود که کارمندان مرد فقط در تابستان می توانند بدون کت و کراوات در محل کار خود حاضر شوند. اما برخی از سازمان‌های سختگیر موافقت نکردند که کارمندانشان بدون کت و کراوات در اداره حضور یابند. 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر