کد خبر: 196566
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۵۱؛

امضای قرارداد بین سرمایه گذاران اروپایی و شرکت شیلات شمال؛ محصولات غذایی دریایی به اروپا صادر خواهد شد/تولید اردک، قورباغه و انواع ماهی دریای شمال برای صادرات افزایش می یابد

روزنامه اطلاعات روز سه شنبه، ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۱ پیش روی شماست. دو نیم‌ شدن یک هواپیما در آسمان برلین شرقی و کشته شدن ۱۵۶ مسافر آن که این روزنامه آنرا بزرگترین و فجیع ترین سانحه هوایی خوانده است، تیتر یک امروز اطلاعات می باشد‌. امضای قرارداد برای صادرات محصولات غذایی دریای خزر به اروپا سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است.

امضای قرارداد بین سرمایه گذاران اروپایی و شرکت شیلات شمال؛ محصولات غذایی دریایی به اروپا صادر خواهد شد/تولید اردک، قورباغه و انواع ماهی دریای شمال برای صادرات افزایش می یابد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز سه شنبه، ۱۴ مرداد سال ۱۳۵۱ پیش روی شماست. دو نیم‌ شدن یک هواپیما در آسمان برلین شرقی و کشته شدن ۱۵۶ مسافر آن که این روزنامه آنرا بزرگترین و فجیع ترین سانحه هوایی خوانده است، تیتر یک امروز اطلاعات می باشد‌.

انفجار بمب در مقابل شرکت ملی نفت، تشییع جنازه سرهنگ طاهری در مسجد سپهسالار و عکسی از این مراسم و اعلام برنامه کامل امتحانات نهایی شهریور و تصمیمات شدید و مبارزه دولت انگلستان علیه عیاشی و فساد خبرها و تیترهای دیگر این جریده عصرگاهی هستند.

اما امضای قرارداد برای صادرات محصولات غذایی دریای خزر به اروپا سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" این شماره ماست که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240814_072306_463

طی قراردادی که بین سرمایه گذاران مشترک ایران و اروپایی از یکطرف و شرکت سهامی شیلات شمال وابسته به وزارت کشاورزی و منابع طبیعی از طرف دیگر منعقد شده، محصولات غذایی دریای شمال ایران برای عرضه در بازارهای اروپایی آماده می‌شود.

شرکت یورانیا طرف قرارداد شرکت سهامی شیلات شمال با سرمایه گذاری ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال، کارخانه و تأسیسات تهیه مواد غذایی دریایی را در بندر پهلوی نصب می کند و اولین محصول برای عرضه در کشورهای اروپایی، ماهی غضروفی دریای شمال ایران خواهد بود که بصورت آماده طبخ و یا آماده برای مصرف می باشد.

طبق قراردادی که منعقد شده است شرکت یورانیا در سال جاری ۷۰۰ تن ماهی غضروفی از شرکت سهامی شیلات ایران تحویل می گیرد و با توسعه کارخانه مذکور در سالهای بعد و گسترش بازاریابی در کشورهای اروپایی میزان معاملات خود را افزایش خواهد داد.

IMG_20240814_072305_888

علاوه بر ماهی غضروفی، ماهی کیلکا که صید آن در اعماق آب‌های خزر انجام می‌شود و محصول جدید شیلات شمال است نیز به کارخانه تولید غذای دریایی نیز عرضه خواهد شد.

خبرنگار ما اضافه می کند که دنباله گسترش توسعه قرارداد با سرمایه گذاران اروپایی شامل سه طرح عمده است که در درجه اول ماهی غضروفی و کیلکا و در درجه دوم ماهی اشبله و قورباغه و طرح سوم نیز پرورش و صدور گوشت اردک است.

شرکت یورانیا برای تهیه قورباغه از مخازن شمال کشور استفاده خواهد کرد و برای تهیه قورباغه و تبدیل آن به غذای باب طبع اروپائیان نیز تاسیساتی در شمال دائر خواهد کرد!

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر