کد خبر: 195263
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۵۸؛

قرارداد احداث دو نیروگاه اتمی با شرکت آلمانی لغو شد

کیهان در شماره امروز ۱۰ مرداد سال ۱۳۵۸ تیتری از سخنان آیت الله خمینی درباره شرکت در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی کار کرده است. ایشان گفته اند شرکت در انتخابات از عبادات بزرگ است و هیچ خطری ما را تهدید نمی کند. تنش در روابط ایران و آلمان فدرال هم کماکان ادامه دارد و در تهران در مقابل سفارت این کشور تظاهرات برپا شده است و اعضای کنفدراسیون جهانی دانشجویان هم ادعا کرده اند که دولت آلمان با عمال ساواک علیه انقلاب ایران توطئه می کند. انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی نزدیک است و کیهان در این زمینه باچاپ عکسی تیتر زده، تهران پوستر باران شد و اوج مبارزات انتخاباتی احزاب و گروه‌ها.

قرارداد احداث دو نیروگاه اتمی با شرکت آلمانی لغو شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان در شماره امروز خود، چهارشنبه ۱۰ مرداد سال ۱۳۵۸ تیتری از سخنان امام خمینی درباره شرکت در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی کار کرده است. ایشان گفته اند شرکت در انتخابات از عبادات بزرگ است و هیچ خطری ما را تهدید نمی کند. تنش در روابط ایران و آلمان فدرال هم کماکان ادامه دارد و در تهران در مقابل سفارت این کشور تظاهرات برپا شده است و اعضای کنفدراسیون جهانی دانشجویان هم ادعا کرده اند که دولت آلمان با عمال ساواک علیه انقلاب ایران توطئه می کند. انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی نزدیک است و کیهان در این زمینه باچاپ عکسی تیتر زده، تهران پوستر باران شد و اوج مبارزات انتخاباتی احزاب و گروه‌ها. دکتر بهشتی هم در این زمینه گفته است که تایید نامزدها از سوی آیات عظام به معنای فتوا نیست. گویا در غرب کشور هم عوامل پالیزبان دستگیر شده اند و خبر راهپیمایی اعتراض فروشندگان میوه علیه بار فروشان هم در کنار خبر آزادی ۵۵ تن از زندانیان اوین در نیم تای پایینی روزنامه کار شده است. اما خبری در رابطه با لغو قرارداد احداث دو نیروگاه اتمی با شرکت آلمانی در صفحه اول کیهان امروز منتشر شده است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230801_071105_734

رادیو کلن: یک سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان فدرال از فسخ قرارداد مربوط به احداث دو نیروگاه اتمی در ایران توسط شرکت آلمانی اونیون ابراز تاسف کرد.

سخنگوی مزبور اظهار داشت که از یک موسسه اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی نمی‌توان انتظار داشت که ماههای متمادی اجرای یک قرار داد را معلق نگه دارد.

شرکت اونیون آلمان به سازمان انرژی اتمی ایران اطلاع داده است که دیگر خود را بعنوان طرف قرارداد احساس نمی کند ولی حاضر است برای عقد یک پیمان جدید با مقام‌های ایرانی مذاکره کند.

IMG_20230801_071105_131

تا به حال کارهای ساختمانی این دو نیروگاه به میزان دو سوم پایان یافته است. به گفته مقامات شرکت اونیون، ایران در حال حاضر حدود یک میلیارد مارک به این شرکت بدهکار است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر