کد خبر: 201666
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ مهر ۱۳۵۲؛

قطار مسکو با ۵ مسافر وارد تهران شد

روزنامه اطلاعات روز شنبه ۷ مهر سال ۱۳۵۲ در تیتر یک خود از ربوده شدن قطار یهودیان توسط چریکهای فلسطینی موسوم‌ به عقابهای انقلاب در اتریش خبر داده که دو کماندوی فلسطینی پس از توافق با صدراعظم اتریش، گروگانها را آزاد کردند و از اتریش خارج شدند. در عراق هم مردان نقابدار، بغداد را به وحشت انداختند و ۱۶ نفر را قطعه قطعه کردند و در این کشور هم حالت فوق العاده اعلام‌ شد. قرارداد صدور گاز ایران با کمپانی آمریکایی هم امضاء شد و هیات عالی نظارت بر اتاقهای اصناف، فروش گوشت بدون استخوان را ممنوع اعلام کرد.

قطار مسکو با ۵ مسافر وارد تهران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه اطلاعات روز شنبه ۷ مهر سال ۱۳۵۲ در تیتر یک خود از ربوده شدن قطار یهودیان توسط چریکهای فلسطینی موسوم‌ به عقابهای انقلاب در اتریش خبر داده که دو کماندوی فلسطینی پس از توافق با صدراعظم اتریش، گروگانها را آزاد کردند و از اتریش خارج شدند.

در عراق هم مردان نقابدار، بغداد را به وحشت انداختند و ۱۶ نفر را قطعه قطعه کردند و در این کشور هم حالت فوق العاده اعلام‌ شد.

قرارداد صدور گاز ایران با کمپانی آمریکایی هم امضاء شد و هیات عالی نظارت بر اتاقهای اصناف، فروش گوشت بدون استخوان را ممنوع اعلام کرد.

اما یکی از عکس‌های صفحه اول اطلاعات امروز اختصاص دارد به ورود قطار مسکو با ۵ مسافر به تهران برای نخستین بار، که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240928_071708_823

ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه صبح امروز نخستین قطار مسافری مسکو - تهران با یک واگن خواب درجه یک با ۵ مسافر وارد ایستگاه تهران شد.

هنگام ورود قطار آقای مهندس آدینی رئیس کل راه آهن و عده ای از مدیران کل راه آهن حضور داشتند.

این قطار ساعت سه و نیم بعدازظهر فردا رهسپار مسکو خواهد شد. خبرنگار ما گزارش می دهد ۱۴ بلیط درجه یک و ۲۰ بلیط درجه دو فروخته شده که مسافران آن فردا با این قطار عازم مسکو  خواهند شد.

IMG_20240928_071708_123

قطار مسکو - تهران استثنائا روز شنبه وارد تهران گردید و مقاوله نامه ای که بین مسئولان‌راه آهن های ایران و شوروی به امضاء رسیده است از اول مهرماه ۱۳۵۲ لغایت اسفند ماه سالجاری روزهای چهارشنبه هر هفته یک قطار با دو واگن خواب درجه یک و دو ساعت سه و نیم بعدازظهر از تهران رهسپار مسکو خواهد شد و پس از ۹۰ ساعت و ۳۵ دقیقه در ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی روز یکشنبه وارد مسکو می‌شود.

این قطار روزهای شنبه هر هفته ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی از مسکو  حرکت کرده و پس از ۸۸ ساعت و ۴۰ دقیقه مدت سیر، در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه وارد تهران می‌شود.

IMG_20240928_071707_971

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر