کد خبر: 195213
A
۲۵ سال پیش در چنین روزی؛

هاشمی رفسنجانی: آیت الله خامنه ای درباره پیام آمریکا گفت «جواب محکم داده شود نه از طریق عمان، بلکه از طریق سوئیس و نه شخص خاتمی»

هاشمی رفسنجانی در خاطرات۲۵ سال پیش در چنین روزی یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۷۸ خود نوشت: ...شب با رهبری جلسه داشتیم‌. در مورد پیام آمریکا صحبت شد نظر ایشان این است که جواب محکم داده شود نه از طریق عمان، بلکه از طریق سوئیس و نه شخص خاتمی.

 هاشمی رفسنجانی: آیت الله خامنه ای درباره پیام آمریکا گفت «جواب محکم داده شود نه از طریق عمان، بلکه از طریق سوئیس و نه شخص خاتمی»

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات۲۵ سال پیش در چنین روزی یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۷۸ خود نوشت: آقای علیرضا افشار رئیس دانشگاه امام حسین(ع) آمد گزارش کارهای مهم دانشگاه را داد و جواب منتقدان که می گویند دانشگاه انضباط نظامی ندارد و گفت سپاه نمی‌تواند مثل ارتش باشد...

...آقای رضا هاشمیان آمد و گفت یکی از  تجار لبنانی در حدود ۸۰۰ هزار دلار پسته از تعاونی پسته رفسنجان گرفته و پول آنرا نداده و حزب الله لبنان او را تحت فشار گذاشته که بدهی اش را بپردازد ولی نتیجه ای نداشته است‌. از من خواست به آقای سیدحسن نصرالله تذکر دهم که کمک بیشتری بکند. گفتم مناسب نیست من وارد چنین مواردی بشوم...

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود نوشت: ...شب با رهبری جلسه داشتیم‌. در مورد پیام آمریکا صحبت شد نظر ایشان این است که جواب محکم داده شود نه از طریق عمان، بلکه از طریق سوئیس و نه شخص خاتمی. 

درباره اختلافات جناحی کشور قرار شد اقدامی برای کم کردن برخوردها بشود منجمله ایشان با دو طرف جداگانه صحبت کنند. 

در مورد کوی دانشگاه از سوی کمیته تحقیق هنوز گزارشی نگرفته اند و نگرانند که وزارت اطلاعات بعضی از اطلاعات مربوط به تقصیر جناح چپ‌ را در اختیار نگذارد. از انفعالی عمل کردن یونسی وزیر اطلاعات راضی نیستند. 

از قوه قضائیه هم‌ انتقاد داشتند که با اینکه از نظر رهبری در مورد روزنامه های فتنه انگیز مطلع اند اقدامی نکرده اند. در مورد روزنامه سلام گفتند رفع توقیف نخواهد شد ولی تذکر داده اند که مناسب نیست آقای سیدمحمد موسوی خوئینی ها صاحب امتیاز روزنامه سلام بازداشت شود. گفتند آقای خاتمی رئیس جمهور تقاضا کرده که روزنامه سلام توقیف نشود ولی ایشان نپذیرفته اند ولی عدم بازداشت را پذیرفته اند. در مورد عفو غلامحسین کرباسچی، عفو ایشان را هنوز زود می دانند. 

 

نگرانی از آینده انقلاب ندارند و معتقدند معمولا جناح های سیاسی بتدریج موقعیت خود را از دست می دهند و نیز معتقدند آقای خاتمی ظرفیت اداره بحران را ندارد. قبول دارند که جناح راست هم ظرفیت و اعتبار لازم برای اداره کشور و جلب آرای اکثریت را ندارد. گفتند این روزها سیاست آمریکا، تهدید ایران و جنگ روانی با ما است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر