کد خبر: 177072
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ بهمن ۱۳۵۸:

مسئولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:ما راهمان‌ را تا تصفیه کامل ادامه خواهیم داد

کیهان روز دوشنبه ۸ بهمن سال ۱۳۵۸ پیش روی شماست. این روزنامه با چاپ‌ تصاویر چند چهره شاخص سیاسی کشور از مهمترین برنامه های رئیس جمهور از دیدگاه احزاب و شخصیت‌ها نوشته است. بنی صدر رییس جمهور منتخب هم یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داده که در آن در چارچوب قانون اساسی، آزادی‌های سیاسی را تضمین‌ کرده است.

مسئولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:ما راهمان‌ را تا تصفیه کامل ادامه خواهیم  داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان روز دوشنبه ۸ بهمن سال ۱۳۵۸ پیش روی شماست. این روزنامه با چاپ‌ تصاویر چند چهره شاخص سیاسی کشور از مهمترین برنامه های رئیس جمهور از دیدگاه احزاب و شخصیت‌ها نوشته است. بنی صدر رییس جمهور منتخب هم یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب داده که در آن در چارچوب قانون اساسی، آزادی‌های سیاسی را تضمین‌ کرده است. وی گفته است من امیدوارم با همکاری بازاریان خط امام، در همین هفته، کار مبارزه با گران‌فروشی را شروع کنیم‌. این جریده خبر داده است امام غروب امروز به بخش عادی منتقل می‌شود و در خبری دیگر با چاپ‌ تصویر ۸ متهم  سرشناس آشوب‌های تبریز که یک وکیل دادگستری، دو مسئول کمیته انقلاب، دو روحانی نما و سه بازرگان جزو آنها هستند، از آغاز محاکمه آنها از هفته آینده خبر داده است. اما اطلاعیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رابطه با تصفیه این نهاد، سوژه این‌ شماره " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" است که متن آن‌ به شرح زیر میباشد؛

IMG_20240128_065655_027

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیروز طی اطلاعیه ای اعلام داشت که مسئولین این کانون در راه پاکسازی این ارگان فرهنگی فعالیت خود‌را ادامه خواهند داد. در این بیانیه مسئولین کانون خواستار حمایت مردم در این امر مهم شده اند. متن‌ اطلاعیه به این شرح است؛

بسمه تعالی

با پشتیبانی ملت قهرمان و مسلمان ایران، امر تصفیه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که همواره یکی از خواستهای علاقمندان به کانون بوده است ادامه دارد تا آنکه این سازمان مبدل به یک سازمان فرهنگی اصیل و اسلامی در راه خدمت به هم میهنان عزیز باشد.

اینک به اطلاع پدران، مادران و مربیان گرامی گروه‌هایی را که تا بحال بدلایل مختلف مشمول امر تصفیه شده اند بشرح  زیر اعلام میدارد و طبیعی است که در نوبت‌های بعدی گروه‌های دیگری را که مورد تصفیه قرار خواهند گرفت معرفی خواهیم کرد.

IMG_20240128_065654_698

۱- افرادی که با ساواک در ارتباط بوده اند از کانون اخراج شده اند.

۲- افرادی که بصورت فعالیت در حزب منحله رستاخیز و یا نزدیکی به کارگزاران رژیم گذشته وابسته تشخیص داده شده بازخرید شده اند.

۳- افرادی که مازاد بر احتیاج، کم کار، غیر مفید و یا ناهماهنگ با خط مشی نظام جمهوری اسلامی بوده اند که بازخرید شده اند.

۴- افرادی که با توجه به اهداف کانون بعنوان یک موسسه فرهنگی و پرورشی از صلاحیت فرهنگی لازم و توانایی تربیتی برخوردار نبوده، دارای فرهنگ طاغوتی و بورژوایی بوده و مبلغ فرهنگ مصرف وابسته به غرب هستند نمی‌توانند در چارچوب نظام موجود و خط مشی فرهنگ اسلامی، بعنوان مربی فعالیت نمایند، بازخرید شده اند.

۵- افرادیکه بدلیل عدم صلاحیت اخلاقی فاقد شرایط لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و و آموزشی بوده، بازخرید شده اند.

در خاتمه متذکر میگردد که بی شک همانطور که قبلا نیز اعلام‌ شده است عوامل ضد انقلاب در برابر تحولاتی که در کانون روی می‌دهد و در برابر پاکسازی بی تفاوت نبوده و نخواهند بود و احیانا دست به توطئه خواهند زد تا سرپوشی بر سابقه خویش بگذارند و چه بسا این توطئه ها در ادای آزادیخواهی و تمسک به انقلاب طراحی گردد و چه بسا عناصری نیز از طرف این عوامل تحریک گردند ولی بی تردید ما راهمان‌ را تا تصفیه کامل ادامه خواهیم داد و یقین داریم که پاسخ این‌ عناصر را مردم مبارز و مسلمان ایران خود خواهند داد.

مسئولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر