کد خبر: 204325
A

احتمال ارسال سلاح از کره‌جنوبی به اوکراین؛ «نظامیان کره‌شمالی گوشت دم توپ می‌شوند»

یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روز پنجشنبه گفت که کشورش ممکن است ارسال سلاح به اوکراین را مدنظر قرار دهد.

احتمال ارسال سلاح از کره‌جنوبی به اوکراین؛ «نظامیان کره‌شمالی گوشت دم توپ می‌شوند»

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روز پنجشنبه گفت که کشورش ممکن است ارسال سلاح به اوکراین را مدنظر قرار دهد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی افزود که تصمیم‌گیری در این مورد وابسته به سطح همکاری‌های نظامی بین پیونگ‌یانگ و مسکو خواهد بود. او تاکید کرد که کشورش پس از اعزام نظامیان کره‌شمالی به روسیه «بیکار نخواهد نشست».

کره‌جنوبی و آمریکا روز چهارشنبه اعزام نظامیان کره‌شمالی به روسیه را تائید کردند.

سئول بنا به دکترین نظامی خود تاکنون از تحویل سلاح‌های مرگبار به کی‌یف خودداری کرده است. با این حال یون سوک یول گفت که این تصمیم براساس «فعالیت‌های نظامی کره‌شمالی» می‌تواند تغییر کند

به گفته وی سئول تصمیم‌گیری در مورد گام‌های بعدی خود را با مشورت با شرکای خود انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی این سخنان را در جریان دیدار با همتای لهستانی خود سئول بیان کرد. روسای جمهوری هر دو کشور به شدت اعزام نظامیان کره‌شمالی به روسیه را محکوم کردند.

کره‌جنوبی و لهستان در نظر دارند تا همکاری‌های نظامی خود را افزایش دهند.

سئول بر این باور است که کره‌شمالی در مجموع به دنبال اعزام ۱۰ هزار نظامی به روسیه است. مسکو و پیونگ‌یانگ حضور نظامیان کره‌شمالی در خاک روسیه را تکذیب کرده‌اند.

سخنان روز پنجشنبه یون سوک یول با گفته‌های یک مقام ارشد در دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی که پیش از این منتشر شده بود همخوانی دارد. این مقام ارشد که نخواسته نامش فاش شود گفته بود که سئول گزینه‌های مختلفی از جمله ارسال سلاح‌های دفاعی و تهاجمی به اوکراین را مدنظر دارد.

وزیر دفاع کره‌جنوبی: نظامیان کره‌شمالی در جنگ اوکراین گوشت دم توپ می‌شوند

کیم یونگ هیون، وزیر دفاع کره‌جنوبی نیز روز پنجشنبه گفت که نظامیان همسایه شمالی کشورش در جنگ اوکراین به عنوان «مزدوران گوشت دم توپی» به خدمت گرفته خواهند شد.

وزیر دفاع کره‌جنوبی افزود که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با اعزام نیرو به روسیه از یک «جنگ تهاجمی غیرقانونی» حمایت کرده است.

کیم یونگ هیون افزود که نظامیان کره‌شمالی با پرچم و لباس نظامی کشورشان در جنگ اوکراین شرکت نخواهند کرد بلکه زیر پرچم روسیه و با لباس نظامی ارتش این کشور در کنار سربازان روس قرار خواهند گرفت.

منبع: یورونیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر