کد خبر: 203553
A

ایالات متحده برای اولین بار از بمب افکن B2 برای بمباران یمن استفاده کرد/ وزیر دفاع آمریکا: این یک هشدار بود!

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: عصر چهارشنبه مواضع حوثی‌ها در یمن بمباران شد و پنج انبار زیرزمینی تسلیحات این گروه با استفاده از بمب افکن های رادارگریز B-2 هدف گرفته شد. آستین در بیانیه‌ای مدعی شد: «این یک نمایش منحصربه‌فرد از توانایی ایالات متحده برای هدف قرار دادن تأسیساتی بود که دشمنان ما می‌خواهند از دسترس آن‌ها دور نگه دارند، مهم نیست که چقدر در زیر زمین، سخت یا مستحکم دفن شده‌اند.وو

ایالات متحده برای اولین بار از بمب افکن B2 برای بمباران یمن استفاده کرد/ وزیر دفاع آمریکا: این یک هشدار بود!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: عصر چهارشنبه مواضع حوثی‌ها در یمن بمباران شد و پنج انبار زیرزمینی تسلیحات این گروه با استفاده از بمب افکن های رادارگریز B-2 هدف گرفته شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سه مقام نظامی آمریکا پس از این حمله به سی‌ان‌ان گفتند: این تأسیسات حاوی سلاح‌های متعارف پیشرفته است که برای هدف قرار دادن کشتی‌های نظامی و غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن استفاده می‌شود.

آستین در بیانیه‌ای مدعی شد: «این یک نمایش منحصربه‌فرد از توانایی ایالات متحده برای هدف قرار دادن تأسیساتی بود که دشمنان ما می‌خواهند از دسترس آن‌ها دور نگه دارند، مهم نیست که چقدر در زیر زمین، سخت یا مستحکم دفن شده‌اند. استفاده از بمب افکن های رادارگریز برد بلند B-2 Spirit نیروی هوایی ایالات متحده نشان دهنده توانایی حمله جهانی ایالات متحده برای اقدام علیه این اهداف در صورت لزوم، در هر زمان و هر مکان است.»

این اولین باری است که ایالات متحده از بمب افکن رادارگریز استراتژیک برای حمله به حوثی ها در یمن استفاده می‌کند. بی دو یا شبح در ارتفاع بسیار بالا پرواز کرده و بمب‌های بیشتر و سنگین‌‎تری حمل می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا افزود: این حمله با مجوز بایدن رییس جمهور آمریکا انجام شده تا به حوثی‌ها در مورد عواقب ادامه حملات در دریای سرخ و دریای عدن هشدار بدهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر