کد خبر: 203224
A

آکسیوس: مقامات آمریکایی معتقدند زد و خورد بین ایران و اسرائیل ادامه پیدا خواهد کرد

آکسیوس نوشت: استقرار سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل نشان‌دهنده وابستگی فزاینده اسرائیل نه تنها به سلاح‌های آمریکایی، بلکه به کمک‌های عملیاتی نظامی ایالات متحده است. این همچنین به این معنی است که سربازان آمریکایی ممکن است به طور فعال در نبرد میان اسرائیل و ایران در خاک اسرائیل درگیر شوند

آکسیوس: مقامات آمریکایی معتقدند زد و خورد بین ایران و اسرائیل ادامه پیدا خواهد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رسانه آکسیوس استقرار سامانه ضدموشکی «تاد» در اسرائیل را نشان‌دهنده وابستگی فزاینده تل آویو به سلاح‌ها و کمک‌های عملیاتی واشنگتن دانست

آکسیوس نوشت: استقرار سامانه ضدموشکی تاد در اسرائیل نشان‌دهنده وابستگی فزاینده اسرائیل نه تنها به سلاح‌های آمریکایی، بلکه به کمک‌های عملیاتی نظامی ایالات متحده است. این همچنین به این معنی است که سربازان آمریکایی ممکن است به طور فعال در نبرد میان اسرائیل و ایران در خاک اسرائیل درگیر شوند.

بنابر این گزارش، ایالات متحده قبلاً در طول جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ همراه با سامانه موشکی پاتریوت سربازانی به اسرائیل فرستاده بود.

آکسیوس افزود: ما زمینه آن بسیار متفاوت بود، اسرائیل در آن زمان سامانه دفاع موشکی نداشت و در حال جنگ نبود. سامانه دفاع موشکی تاد ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای یک تمرین نظامی به اسرائیل فرستاده شد، اما مقامات آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند که این اولین استقرار عملیاتی آن است.

این رسانه همچنین خاطرنشان کرد: مقامات اسرائیلی گفتند که کابینه امنیتی هنوز در مورد زمان‌بندی و دامنه واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران تصمیم نهایی را نگرفته است.

بر اساس گزارش آکسیوس، بایدن و نتانیاهو در تماس تلفنی روز چهارشنبه گذشته به تفاهم نزدیک‌تری در مورد دامنه انتقام‌جویی برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل علیه ایران رسیدند. 

 دو مقام آمریکایی و اسرائیلی معتقدند که این زد و خورد‌های تلافی‌جویانه ادامه خواهد داشت و آمریکا و اسرائیل باید با یکدیگر همکاری کنند تا با واکنش احتمالی ایران مقابله کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر