کد خبر: 197640
A

تیپ زرهی ناتو به‌زودی در فنلاند مستقر می‌شود

رسانه‌ فنلاندی امروز (پنجشنبه) به نقل از منابعی در این ائتلاف گزارش دادند که یک تیپ زرهی ناتو متشکل از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز به‌زودی در فنلاند مستقر خواهد شد.

تیپ زرهی ناتو به‌زودی در فنلاند مستقر می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رسانه‌ فنلاندی امروز (پنجشنبه) به نقل از منابعی در این ائتلاف گزارش دادند که یک تیپ زرهی ناتو متشکل از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز به‌زودی در فنلاند مستقر خواهد شد.

 براساس این گزارش، تیپ مذکور شامل پرسنل نظامی سوئدی و نروژی خواهد بود و تابع مقر ناتو خواهد بود که قرار است در شهر «میکلی» فنلاند، در حدود ۱۴۰ کیلومتری از مرز روسیه ایجاد شود. پیش‌بینی می‌شود این تصمیم در هفته‌های آینده به طور رسمی اعلام شود.

روز چهارشنبه، «آنتی هاکانن» وزیر دفاع فنلاند گفت هلسینکی در حال مذاکره با چندین متحد ناتو برای میزبانی از نیروهای آنها در خاک فنلاند است.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار تصاویری از وب‌سایت «فلایت‌رادار۲۴» نوشت، دسته‌ای از هواپیماهای شناسایی آمریکایی در نزدیکی دریای سیاه و کریمه پرواز می‌کنند و وقتی چنین خوشه‌ای هم‌زمان ظاهر می‌شود، معمولا هیچ اتفاق خوبی نمی‌افتد.

فنلاند تازه‌ترین عضو ناتو به شمار می‌رود و بعد از پیوستن به این ائتلاف نظامی که جرقه آن بعد از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خورد، مانورهایی را با هم‌پیمان‌ها انجام داده و تدابیر مرزی با روسیه را افزایش داده است. فنلاند ۱۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر