کد خبر: 178335
A

جزییات پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس

حماس پیشنهاد آتش‌بس موقت ۴۵ روزه‌ای را در مرحله نخست برای تبادل اسیران و بازداشت شدگان و رساندن کمک‌ها داد.

جزییات پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رویترز اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس شامل بازسازی بیمارستان‌ها و اردوگاه‌ها و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه می‌شود.

طبق این گزارش حماس پیشنهاد آتش‌بس موقت ۴۵ روزه‌ای را در مرحله نخست برای تبادل اسیران و بازداشت شدگان و رساندن کمک‌ها داده است و همچنین حماس پیشنهاد داده است تا مذاکرات غیر مستقیمی با اسرائیل در مرحله نخست برای پایان دادن به عملیات نظامی برگزار شود.

همچنین حماس پیشنهاد مرحله سومی را نیز داده است، که مدتش ۴۵ روز است و در آن جسدها تبادل می‌شود.

پیش‌تر جو بایدن، رییس جمهوری امریکا تصریح کرد: تحرکاتی در قبال توافق برای آزادسازی اسیران و توقف درگیری‌ها در غزه در جریان است.

جنبش حماس نیز اعلام کرد که «پاسخ خود به توافق آتش‌بس را به مسئولان قطر و مصر تحویل داده است» و نیز کمی پیش‌تر، پاسخ خود به توافق ‌چهارچوبی را به «برادران در قطر و مصر» تحویل داده است.

حماس اعلام کرد که بعد از رایزنی در سطح رهبری در جنبش حماس و رایزنی با گروه‌های مقاومت این پاسخ را تحویل داده است.

همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، گفت: من تمام تلاش خود را برای بررسی توافق چهارچوبی با اسرائیل به منظور تمدید و گسترش آتش بس در غزه و خارج کردن اسیران انجام خواهم داد.

وزیر خارجه امریکا در ادامه عنوان کرد: ما به استفاده از تمامی ابزارهای موجود برای رسیدن به آتش‌بس مداومی که طی آن اسیران از غزه خارج شوند، ادامه خواهیم داد.

بلینکن تصریح کرد: من چهارشنبه پاسخ حماس به توافق آزادی اسیران را با اسرائیل مورد بررسی قرار خواهم داد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر