کد خبر: 216777
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ اسفند ۱۳۵۶؛

ساختمان فرودگاه جدید تهران آغاز شد/با ساخت فرودگاه جدید تهران، ایران بزرگترین فرودگاه را در آسیا خواهد داشت

روزنامه ۳۲ صفحه ای کیهان روز چهارشنبه ۳ اسفند سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست. اعلام اسامی دستگیر شدگان حوادث تبریز و اینکه بر اساس مواد قانونی مورد استناد مقامات قضایی، تقاضا می‌شود تا ۱۰ سال زندان برای ۳۵۰ متهم تهاجمات تبریز‌ صادر‌ شود، تیتر یک آن است. کیهان نوشته که سخنگوی دولت شایعه کشته شدن ده‌ها نفر را در تبریز تکذیب کرده و آشوبگران صدها میلیون ریال به بانکها، هتل ها، سینماها، تاسیسات شهری و اموال مردم خسارت زدند. آغاز ساخت فرودگاه جدید تهران، سوژه امروز روزنامه گردی دیدبان تاریخ است

ساختمان فرودگاه جدید تهران آغاز شد/با ساخت فرودگاه جدید تهران، ایران بزرگترین فرودگاه را در آسیا خواهد داشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه ۳۲ صفحه ای کیهان روز چهارشنبه ۳ اسفند سال ۱۳۵۶ پیش روی شماست.

اعلام اسامی دستگیر شدگان حوادث تبریز و اینکه بر اساس مواد قانونی مورد استناد مقامات قضایی، تقاضا می‌شود تا ۱۰ سال زندان برای ۳۵۰ متهم تهاجمات تبریز‌ صادر‌ شود، تیتر یک آن است.

کیهان نوشته که سخنگوی دولت شایعه کشته شدن ده‌ها نفر را در تبریز تکذیب کرده و حمله کنندگان صدها میلیون ریال به بانکها، هتل ها، سینماها، تاسیسات شهری و اموال مردم خسارت زدند.

IMG_20250221_105505_428

عکسهای این شماره روزنامه هم به همین موضوع اختصاص دارد.

تیتر دیگر به اعلامی اسامی ۳۱۲۴ قبولشده امتحان اعزام اختصاص دارد و گویا  ۳۰ دانشجو به اتهام تظاهرات و تخریب دستگیر شده اند.

دو تیتر دیگر کیهان هم اختصاص دارد به لغو گمرکی کلیه اتومبیل‌ها و دیگر اینکه به شرط داشتن پروانه ساختمان، وام مسکن به مالکان اراضی خارج محدوده داده می‌شود.

به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری با عنوان آغاز ساخت فرودگاه جدید تهران بر می خوریم که متن خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20250221_105505_319

در پیشگاه شاهنشاه آریامهر، ساختمان فرودگاه جدید تهران در ۱۴۰ میلیون متر از زمین های واقع در دشت شهریار آغاز  شد.

ساخت این فرودگاه در سه مرحله انجام می گیرد در مرحله اول آن که سه سال - تا سال ۱۳۵۹ - بطول می انجامد فرودگاه برای نشستن و برخاستن هواپیماها آماده می‌شود.

همچنین دو اتوبان پیش بینی شده برای ارتباط فرودگاه جدید با تهران ساخته خواهد شد.

در مرحله دوم دو باند دیگر هواپیما و سه ترمینال دیگر همراه با محوطه سازی و سایر برنامه های توسعه ای فرودگاه و همچنین ساختمان خطوط راه آهن برقی که از عباس آباد مستقیما به فرودگاه جدید می رود ایجاد می شود. این خط بدون توقف مستقیما از عباس آباد به فرودگاه خواهد رفت.

فرودگاه جدید برای فرود با برخاستن ۲۴۰۰ هواپیما در هر شبانه روز آمادگی دارد و می تواند هر سال ۲۰ میلیون مسافر را بپذیرد.

با ساخت فرودگاه جدید قرار است فرودگاه مهرآباد به پروازهای داخلی اختصاص یابد، پاویون دولت در محل فعلی باقی بماند و میهمانان دولت در محل فعلی استقبال شوند. ترمینال ایر تاکسی نیز در جای خود باقی خواهد ماند.

با ساخت فرودگاه جدید تهران، ایران بزرگترین فرودگاه را در آسیا خواهد داشت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر