کد خبر: 168019
A
نیویورک پست:

‎اسرائیل برای از بین بردن تونلهای حماس از «بمب های اسفنجی» استفاده می کند

روزنامه نیویورک پست در گزارشی از استفاده ارتش اسرائیل از یک سلاح جدید با نام "بمب اسفنجی" در غزه خبر داد. اسرائیل پیشتر در «مینی غزه» (ماکت کوچکی که اسرائیل از منطقه غزه در صحرای نقب برای تمرین کماندوهای اسرائیلی) بمب اسفنجی را آزمایش کرده است.

‎اسرائیل برای از بین بردن تونلهای حماس از «بمب های اسفنجی» استفاده می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه نیویورک پست در گزارشی از استفاده ارتش اسرائیل از یک سلاح جدید با نام "بمب اسفنجی" در غزه خبر داد.  اسرائیل پیشتر در «مینی غزه» (ماکت کوچکی که اسرائیل از منطقه غزه در صحرای نقب برای تمرین کماندوهای اسرائیلی) بمب اسفنجی را آزمایش کرده است. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ نیویورک پست نوشت: اسرائیل ممکن است از سلاح جدیدی به نام "بمب اسفنجی" برای بستن و مسدود کردن تونل های حماس استفاده کند. نیروی دفاعی اسرائیل می‌تواند دستگاه‌های دستی جدید را برای مذاکره با سیستم تونل هزارتویی حماس مستقر کند و هر جنگجوی پنهانی را پس از آغاز تهاجم زمینی مورد انتظار خود در آنها به دام بیندازد

بمب های اسفنجی از ترکیبات شیمیایی بر پایه امولسیون مایع تشکیل شده اند. می توان آن را در یک تونل انداخت این بمب در تونل به سرعت منبسط و سخت می شود.این بمب ها دارای مانعی هستند که دو مایع فرار را از هم جدا نگه می دارد.

بنابر گرارش دیده بان ایران؛  ارتش اسرائیل به سربازان برای استفاده از بمب‌های اسفنجی در «مینی غزه» آموزش های لازم را ارائه داده است. 

مینی غزه ماکتی از سیستم تونل زیرزمینی ساخته شده در صحرای نقب است که از آن به عنوان مرکز آموزش جنگ شهری، برای سربازان استفاده می شود. 

ترجمه: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر