کد خبر: 198950
A

صادرات ماهی به عراق

صادرات ماهی به عراق در سال های گذشته در ایران رونق یافته است. شرکت فیله شمال از جمله شرکت های که طی دو دهه گذشته به عنوان یکی از بزرگترین صادر کننده های مواد غذایی به کشور عراق شناخته می شود. بازار عراق دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می‌شود صادرات آبزیان به این کشور با شرایط خاصی صورت گیرد.

صادرات ماهی به عراق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صادرات ماهی به عراق در سال های گذشته در ایران رونق یافته است. شرکت فیله شمال از جمله شرکت های که طی دو دهه گذشته به عنوان یکی از بزرگترین صادر کننده های مواد غذایی به کشور عراق شناخته می شود. بازار عراق دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می‌شود صادرات آبزیان به این کشور با شرایط خاصی صورت گیرد.

برای اینکه شما بتوانید ماهی را به کشور عراق صادر کنید می بایست شرکتی که صادرات آبزیان به عراق را انجام میدهد مورد تایید اداره دامپزشکی کشور ایران و کشور عراق باشد که برای این تاییدیه از اداره های دامپزشکی دو کشور این شرکت می بایست کارخانه‌ای برای بسته بندی و فرآوری محصولات داشته باشد که از لحاظ بهداشتی بسیار اصولی و مطابق با استانداردهای روز جهانی باشد.

در حال حاضر تعداد شرکت هایی که به صورت قانونی و کاملاً بهداشتی محصولات آبزی خود را به کشور عراق صادر می‌کنند بسیار محدود است و متاسفانه قسمتی از این صادرات از طریق قاچاق و مبادی غیرقانونی انجام می شود که این خود باعث کمتر شدن کیفیت کالاها با برند ایرانی در کشور عراق خواهد شد.

برای انجام صادرات قانونی و ایمن به عراق اینجا کلیک کنید و با متخصصین زد بازار ارتباط بگیرید.

واسطه صادرات به عراق

واسطه صادرات به عراق یکی از نیازهای اساسی برای صادرات به این کشور می باشد و این یکی از مهم ترین چالش های این مسیر است. واسطه صادرات، نقش مهم و ارزش آفرینی را در پروسه صادرات طی میکند چون با استفاده از تجربه های متفاوت، می تواند باعث افزایش سرعت صادرات به همراه کاهش هزینه آن شود که همین نکته میتواند سود صادر کننده را تا چند برابر افزایش دهد. برای آشنایی از روش دقیق صادرات ماهی به عراق، روسیه، چین و ... اینجا کلیک کنید و به زد بازار بیایید.

صادرات ماهی کپور به عراق

صادرات ماهی کپور به عراق جز معمول ترین انواع صادرات به کشور عراق می باشد. این ماهی که از لحاظ طعم و مزه خیلی مورد علاقه مردم کشور عراق می باشد از دیرباز یکی از بیشترین محصولات مواد غذایی صادر شده از کشور ایران به کشور عراق می باشد.

مزایای صادرات ماهی کپور به عراق

مزایای صادرات ماهی کپور به عراق این است که به دلیل اینکه مردم کشور عراق و عموماً اکثریت مردمان عرب زبان علاقه بسیار زیادی به ماهیان چرب دارند این چربی گوشت لذت بسیار زیادی را در هنگام خوردن آن برای آنها به همراه دارد.

رشد نمونه های پرورشی ماهی کپور از لحاظ سرعت حدود دو برابر نمونه وحشی آن است. وزن این ماهی به طور معمول بین ۲ تا ۱۰ کیلوگرم است که البته وزن های بالای ۴ کیلوگرم به سختی یافت می شود.

نکته مهم این است که معمولاً وزن مورد علاقه مردم عراق بین ۲ تا ۴ کیلوگرم است که اکثر صادراتی که از کشور ایران هم در حال انجام است در همین محدوده وزنی می باشد. رنگ بدن ماهی کپور عموماً قهوه ای متمایل به رنگ زرد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی روش صادرات ماهی کپور به عراق اینجا کلیک کنید.

بهترین ماهی برای صادرات به عراق

صادرات ماهی قزل آلا به عراق

صادرات ماهی قزل آلا به عراق در سال های گذشته رواج زیادی یافته است به طوری که خیلی از استخرهای پرورش قزل آلا با رویکرد صادرات به عراق مراحل آماده سازی ماهی خود را طی میکنند.

در بحث صادرات ماهی وزن ماهی بسیار مهم است این کشور هم مانند کشور روسیه علاقه مند به ماهی با وزن های بالا می باشند به طوری که ماهیان زیر ۲ کیلوگرم هیچ جذابیت صادراتی برای مشتریان این کشور نخواهند داشت و تمام تلاش صادر کنندگان محترم می بایست بر این باشد که حتماً وزن ماهی را پس از فرآوری و بسته بندی به حداقل دو کیلوگرم برسانند.

مراحل تامین ماهی

از مهمترین مراحل صادرات ماهی به کشور عراق مرحله تامین آن می باشد. این تامین می بایست از مزارع ای صورت گیرد که هم از لحاظ بهداشتی محصول مورد نظر را تامین نماید و هم از لحاظ تداوم تامین صادر کننده را مطمئن گرداند تا شرکتی که قرار است مراحل صادرات را انجام دهد تا بتواند با مشتری عراقی خود در تمام مراحل کار در بلند مدت همان محصول اولیه را با همان وزن و همان کیفیت و رنگ محصول دریافت نماید.

شرکت فیله شمال از آنجا که بیشتر از دو دهه است که با تمامی مزارع پرورش ماهی قزل آلا چه به صورت گوشت معمولی و چه به صورت قزل آلای با گوشت قرمز همکاری مداوم دارد لذا میتواند به عنوان یکی از قویترین تامین کننده های کشور در زمینه ماهی قزل آلا اقدام به صادرات ماهی به عراق نماید.

آشنایی کامل با روش های تامین و صادرات ماهی به عراق را در زد بازار یاد بگیرد.

بسته بندی ماهی برای صادرات عراق

از لحاظ بسته بندی محصول، اکثر ماهی هایی که به کشور عراق صادر می شوند به صورت فله و حجیم می باشند و تاکنون شرکتهایی که مبادرت به صادرات به کشور عراق کرده اند نتوانسته اند که محصولات با وزن خرد و به صورت بسته بندی فروشگاهی به این کشور صادر کنند اما شرکت فیله شمال از آنجایی که از لحاظ دستگاههای بسته بندی با متد روز اروپا همسان است می‌تواند تمام آبزیان مورد نظر را برای صادرات به کشور عراق هم به صورت فله و هم به صورت بسته بندی فروشگاهی تامین و به این کشور صادر نماید.

فرآوری ماهی برای صادرات

اکثر ماهی هایی که به کشور عراق صادر می شوند از لحاظ فرآوری به شکل سر زده شده و شکم خالی صادر می شوند.

این حالت معمول ترین روش صادرات آبزیان به کشور عراق می باشد اما شرکت فیله شمال با توجه به فعالیت و تجربه زیاد در بخش فرآوری ماهی این نوید را به صادر کنندگان محترم می دهد که این شرکت می‌تواند انواع فرآوری را روی ماهیان پیاده سازی کند. این انواع فرآوری رامی توان به اقلام فیله، فیله مزه دار شده، فیله دودی، استیک و …. نام برد.

ماهیانی که از ایران به کشور عراق صادر می شود شامل دو گونه می باشد:

  • گونه اول ماهی تازه
  • گونه دوم ماهی منجمد

ماهی منجمد صادراتی برای عراق

واسطه صادرات به عراق

اکثریت شرکت های صادر کننده به دلیل عدم داشتن تجربه کافی در این امر متاسفانه در لحظه رسیدن بار به مقصد با مشکلات مختلفی روبرو می شوند لذا خواهشمند است دوستانی که قصد صادرات آبزیان به کشور عراق را دارند از شرکتهایی مثل شرکت فیله شمال استفاده بکنند تا در تمامی مراحل از تامین تا رسیدن بار به مقصد از درست بودن کیفیت همه مراحل مطمئن باشند چون شرکت فیله شمال بیش از دو دهه است که بازار کشور عراق را تحت نظر داشته و با صادرات هایی که به این کشور داشته از تمام مشکلات و موانعی که در سر راه صادرات آبزیان به کشور عراق وجود دارد مطلع است که هم در سرعت کار و هم در کاهش هزینه صادرات بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

صادرات ایمن و بی دردسر را در زدبازار تجربه کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر