کد خبر: 198147
A

پروتز باسن چیست و چطور باعث زیبایی می شود؟

جراحی پروتز باسن یا ایمپلنت باسن، نوعی جراحی زیبایی است که به منظور افزایش حجم باسن و چاقی باسن انجام می‌شود.

پروتز باسن چیست و چطور باعث زیبایی می شود؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جراحی پروتز باسن یا ایمپلنت باسن، نوعی جراحی زیبایی است که به منظور افزایش حجم باسن و چاقی باسن انجام می‌شود. 

البته فقط محدود به این موارد نیست. پروتز باسن، همچنین برای جوانسازی پوست و جلوگیری از افتادگی پوست باسن نیز انجام می‌شود. آلرژی یا حساسیت پوستی، تورم، قرمزی و کبودی از ساده‌ترین عوارض پروتز باسن هستند که چند ساعت بعد از عمل بروز می‌کنند. برای دریافت مشاوره در مورد عمل پروتز باسن، باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

درمان مشکلات پزشکی یا بهبود ظاهر، با انواع عمل های زیبایی انجام می‌شود. جراحان با انواع جراحی های زیبایی و پلاستیک، می‌توانند صورت، گردن، سینه‌ها، بازوها، پاها و دیگر اعضای بدن را تغییر دهند. با انجام جراحی ترمیمی هم عیوب یا جراحت‌ها ترمیم شده و عملکرد اعضای مختلف بدن، بهبود پیدا می‌کند.

پروتز باسن چیست؟

پروتز باسن یا جراحی بزرگ کردن باسن، نوعی جراحی پلاستیکی است که در طول آن، دکتر جراح پلاستیک ایمپلنت‌های سیلیکونی را در بافت باسن‌ها قرار می‌دهد تا حجیم‌تر به نظر برسند. طبق ادعای وب‌سایت پزشکی WebMD، تقاضای مردم برای جراحی پروتز سیلیکونی باسن، از سال‌ ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵، حدود ۲۵۲ درصد افزایش یافته است. با اینکه این جراحی بسیار پرطرفدار است، اما کاملاً بدون خطر و ایمن نیست. ازاین‌رو بهتر است پیش از هرگونه اقدام، با دکتر پوست و جراح پلاستیک در این مورد صحبت کنید.

Untitled-1

عمل ایمپلنت باسن چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام عمل ایمپلنت باسن، تیم پزشکی ابتدا فرد را بیهوش می‌کنند. سپس، روی نواحی خاصی از باسن چند برش ایجاد کرده و ایمپلنت‌های سیلیکونی را داخل باسن قرار می‌دهد. محل قرار‌گیری ایمپلنت‌ها، معمولاً عضله اصلی باسن یا ناحیه زیرین آن است. انتخاب محل دقیق قرارگیری پروتز‌ها، به آناتومی بدن بیمار و ترجیح جراح پلاستیک بستگی دارد. البته، در نظر داشته باشید که این مناطق را پزشک متخصص پیش از عمل بررسی می‌کند و روی آنها علامت می‌زند.

همچنین حین عمل،‌ به کمک آندوسکوپی بافت‌های داخل باسن را با جزئیات دقیق بررسی می‌کند. زیرا ایمپلنت‌ها باید در جای درست و دقیق تعبیه شوند. بعد از قرارگیری ایمپلنت‌ها در عضله باسن، جراح محل برش‌ها را بخیه می‌زند. عمل ایمپلنت باسن، حدوداً سه ساعت یا حتی بیشتر زمان می‌برد.

 

نکات مهم مراقبتی پس از عمل ایمپلنت باسن

بعد از انجام عمل پروتز باسن، بایستی چندین نکته مهم را رعایت کنید. باهم بررسی می‌کنیم:

  • برای جلوگیری از عفونت بخیه‌ها، تا ۴۸ ساعت نباید دوش بگیرید؛
  • مطابق با دستور پزشک آنتی‌بیوتیک مصرف کنید؛
  • حتما از دستشویی فرنگی استفاده کنید؛
  • اجسام سنگین را بلند یا جا‌به‌جا نکنید؛
  • سعی کنید هنگام انجام فعالیت‌های روزمره به محل زخم‌ها فشار مستقیم وارد نکنید؛
  • هنگام نشستن و خوابیدن احتیاط کنید؛
  • لباس‌های بسیار تنگ نپوشید.

در مورد سایر نکات مهم، حتما باید با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

عمل پروتز باسن چه مزایایی دارد؟

مزایای پروتز باسن، فقط زیبایی است و بس! زیرا کاشت هرگونه ایمپلنت در ناحیه باسن، ظاهری گرد، متقارن و محکم در باسن‌ها ایجاد می‌کند. همچنین، فردی که باسن‌های افتاده دارد، احساس می‌کند که با این عمل اعتماد‌به‌نفس او بیشتر خواهد شد. سایر مزایا را باهم بررسی می‌کنیم:

  • افزایش حجم باسن‌ها
  • افزایش برجستگی باسن از روی لباس
  • سفت شدن بافت باسن‌ها
  • ترمیم افتادگی ژنتیکی باسن‌ها

پروتز باسن چه عوارض و خطراتی دارد؟

برای کاهش عوارض، باید به یک جراح با سابقه و حاذق مراجعه کنید. اما باید بدانید که در هر صورت، عمل پروتز باسن عوارض شدید و گاه گاه خطرناکی هم دارد. برای مثال:

  • عفونت بخیه‌ها و ایجاد زخم
  • تجمع خون در زیر پوست
  • احتمال پاسخ دستگاه ایمنی به ایمپلنت‌ها به عنوان عوامل بیگانه
  • بروز درد‌های مضمن
  • آسیب به سلول‌های عصبی
  • احتمال جابه‌جایی ایمپلنت‌ها
  • احتمال پارگی ایمپلنت‌ها
  • ناقرینگی باسن‌ها
  • تغییر رنگ پوست باسن‌ها
  • سفت شدن دائمی عضلات باسن و بافت‌های اطراف ایمپلنت‌ها

در نظر داشته باشید که عوارض جراحی‌های این‌چنینی، بیشتر از مزایا‌یشان است.

خدمات دکتر پوست و مو و زیبایی متنوع است. دکتر پوست، پزشکی است با تخصص در درمان بیماری‌هایی که پوست، مو و ناخن‌ها را تحت تاثیر، قرار می‌دهند. متخصص پوست و مو، می‌تواند بسیاری از شرایط مختلف مانند آکنه، شوره سر، اگزما و سلولیت را تشخیص بدهد و درمان کند. با آگاهی از اینکه تخصص پوست و مو چیست و در زمینه زیبایی چه اقداماتی از سوی پزشکان این رشته انجام می‌شوند، برنامه‌ریزی برای درمان ساده‌تر خواهد شد. این پزشک، علم استفاده از روش‌های تشخیصی و تجویز درمان‌های تهاجمی و غیر تهاجمی را دارد. درمان بیماری‌های پوستی، تنها با مراجعه به دکتر پوست در سایت دکتردکتر(https://drdr.ir)  میسر می‌شود.

پروتز باسن برای چه کسانی مناسب است؟

Untitled-2

پروتز باسن، بیشتر برای کسانی مناسب است که بعد از عمل‌های جراحی لاغری و یا زایمان، دچار کاهش وزن شده‌اند. زیرا کاهش وزن شدید باعث افتادگی پوست می‌شود و این تصویر برای برخی افراد ناخوشایند است. همچنین، برای افرادی بیشتر مناسب است که با راهکار‌های موقت نتیجه نگرفته‌اند. یا اینکه در آستانه پیری قرار دارند و نمی‌خواهند افتادگی پوست را تجربه کنند.

چه کسانی نمی‌توانند ایمپلنت باسن انجام دهند؟

چند گروه از افراد، نمی‌توانند جراحی پروتز باسن را انجام دهند. برای مثال، کسانی که بعضی دارو‌های خاص را مصرف می‌کنند. زیرا، بعضی از دارو‌ها مانند آسپرین که غلظت خون را کاهش می‌دهند،باعث رقیق‌تر شدن خون شده و جریان خون‌ریزی را در طول عمل جراحی افزایش می‌دهند. البته این موضوع را ابتدا باید با پزشک خود مطرح کنید. گروه دوم، کسانی هستند که به ابزار‌ها و مواد جراحی حساسیت پوستی دارند. در نهایت، زنان باردار نیز نمی‌توانند این جراحی را انجام دهند.

هزینه عمل پروتز (ایمپلنت) باسن در سال ۱۴۰۳ چگونه است؟

برای محاسبه قیمت پروتز باسن، توجه به چند نکته مهم ضروری است. نخست اینکه پزشک جراح شما چه مهارت‌ها و تجربیاتی دارد. زیرا این موضوع در تعیین میزان دستمزد تعیین کننده است. اگر به یک جراح حاذق و با سابقه مراجعه کنید، طبیعتاً هزینه متفاوت‌تری پرداخت خواهید کرد. همچنین، باید بدانید که پزشک انتخابی شما، از چه نوع تکنیک جراحی و چه نوع ایمپلنت استفاده می‌کند.

هرچقدر جنس ایمپلنت‌ها مرغوب‌تر و استاندارد‌تر باشد، میزان هزینه نیز بالاتر خواهد بود. از‌این‌رو، با محاسبه هزینه‌های پیش از عمل ( آزمایش خون و چکاپ بدن )، آناتومی بدن شما و سایر موارد تخصصی، ممکن است بین ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان متغیر باشد. همچنین، از آنجایی که این نوع عمل‌ها در گروه جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرند و ضروری نیستند، شامل بیمه هم نمی‌شوند. در هر صورت، بهتر است میزان هزینه را از مطب پزشک متخصص خود نیز جویا شوید.

برای انجام عمل پروتز باسن به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

برای انجام عمل پروتز باسن یا ایمپلنت باسن، باید به جراح پلاستیک مراجعه کنید؛ اما به یاد داشته باشید که پیش از مراجعه، از تمام جوانب این نوع جراحی‌ زیبایی آگاهی کسب کنید. برای مثال، عوارض پروتز باسن، میزان هزینه عمل و دریافت مشاوره از این جوانب هستند. همچنین، باید برای مراقبت بعد از عمل هم آمادگی داشته باشید.

یک پزشک با تخصص جراح پلاستیک اکثر عمل های زیبایی صورت و بدن را انجام می دهد. همچنین این جراح می‌تواند ناهنجاری‌های پوستی یا مادرزادی، استخوانی و نقص عضو را هم درمان کند. این ناهنجاری‌ها به‌دلیل ایجاد مشکلات ظاهری، به اعتمادبه‌نفس افراد آسیب می‌زنند. انواع جراحی پلاستیک صورت و بدن مانند بلفاروپلاستی، واژینوپلاستی، لیپوساکشن، اتوپلاستی، ماموپلاستی، رینوپلاستی (جراحی بینی) و ... را می‌توان نزد دکتر جراح پلاستیک انجام داد.

عمل‌هایی همچون اتوپلاستی (جراحی گوش)، ابدومینوپلاستی (جراحی شکم)، ماموپلاستی (کاهش سایز سینه)، از انواع مختلف جراحی پلاستیک بدن محسوب می‌شوند.

این در حالیست که لیفت صورت، لیفت ابرو، ژل لب، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و مزوتراپی، باعث اصلاح نقص‌های ظاهری می‌شوند.

از طریق نوبت دهی متخصص جراحی پلاستیک، می‌توانید خدماتی همچون فالوپلاستی، بلفاروپلاستی (جراحی پلک)، بزرگ‌تر کردن سینه (پروتز)، لیفت گردن، ایمپلنت چانه و بسیاری از جراحی های زیبایی را انجام دهید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر