کد خبر: 151286
A

دیزاین تراس با چمن مصنوعی (صفر تا صد)/ آیا شما نیز از علاقه مندان به دیزاین تراس با چمن مصنوعی هستید؟

اگر شما هم آپارتمان نشین هستید و به دنبال طریقه­ ی استفاده از چمن مصنوعی، در بالکن خانه ی خود می گردید، لطفاً در ادامه ی این مطالب با ما همراه باشید. متاسفانه امروزه با رواج آپارتمان نشینی دیگر حیاطی برای دورهمی­های گذشته وجود ندارد و همه به دنبال ساختن فضایی، مثل حیاط های گذشته می گردند.

دیزاین تراس با چمن مصنوعی (صفر تا صد)/ آیا شما نیز از علاقه مندان به دیزاین تراس با چمن مصنوعی هستید؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اگر شما هم آپارتمان نشین هستید و به دنبال طریقه­ ی استفاده از چمن مصنوعی، در بالکن خانه ی خود می گردید، لطفاً در ادامه ی این مطالب با ما همراه باشید. متاسفانه امروزه با رواج آپارتمان نشینی دیگر حیاطی برای  دورهمی­های گذشته وجود ندارد و همه به دنبال ساختن فضایی، مثل حیاط های گذشته می گردند.

استفاده از چمن مصنوعی در بالکن، فضای خانه ی شما را بیشتر از بالکنی که انباری شده است جذاب تر خواهد کرد و حس و حال حیاط های سر سبز گذشته را برایتان پررنگ تر نشان خواهد داد.

امروزه داشتن حیاطی همیشه سبز و بدون نیاز به رسیدگی به چمن­ها، ممکن ترین و آسان ترین کار برای هرکسی واقع شده است. شاید هم رویایی ترین چیز برای هرکسی! استفاده از چمن مصنوعی در بالکن، به شما این اجازه را می­دهد که به راحتی بتوانید، فضایی سبز برای خود ایجاد کنید و از بالکنی که در گذشته به عنوان انباری کثیف و بدون روح استفاده می کردید، حیاطی با طروات  و محلی  برای گذراندن اوقات خوش خود، درست کنید.

images_1678552583_640cae07f1e98

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی، شبیه ساز چمن واقعی با استفاده از الیاف مصنوعی می­باشد. امروزه بعد از استفاده در اماکن ورزشی، محوطه های ساختمانی، از جمله  دیزاین تراس با چمن مصنوعی و استفاده چمن مصنوعی در بالکن و تراس نیز رواج  پیدا کرده است. البته چمن مصنوعی، بین مردم بخصوص آپارتمان نشین ها، از جایگاه ویژه­ای برخوردار است.

امروزه مردم برای ساختن یک محوطه ی شبیه ساز شده ی فضای سبز، از چمن مصنوعی  استفاده می کنند؛ زیرا این چمن ها به آسانی مانند ماکت نصب می­شوند  و نیاز به رسیدگی زیاد سختی ندارند.

طراحی بالکن با چمن مصنوعی، حس و حال داشتن حیاطی سرسبز و با طراوت، مثل گذشته ها را برای هرکسی زنده می­کند.

 آیا به نگهداری خاصی نیاز دارد؟

بله  باید در نظر داشت که چمن مصنوعی، از الیاف مصنوعی ساخته شده است و در مقابل آتش مقاوم نیست.

اگر شما می­خواهید  در فضایی که چمن مصنوعی استفاده کرده­اید، آتش روشن کنید یا روی آن منقل بپا کنید؛ باید توجه داشته باشید که  اگر حرارت آتش در تماس با چمن مصنوعی قرار بگیرد؛ بافت آن آسیب دیده و شکل و حالت خود را از دست می دهد.

پس به این نکته توجه کافی داشته باشید تا در طراحی بالکن با چمن مصنوعی، چمن شما آسیب نبیند.

اگر شما نیز از علاقمندان دیزاین تراس با چمن مصنوعی هستید؛ باید بدانید که گرد و غبار و برگ های ریخته شده درختان بر روی زمین نیز،  می­تواند به چمن مصنوعی در طی مدتی  آسیب برساند. البته شما می­توانید با استفاده از جارو یا جارو برقی، گرد و غبارهای روی چمن مصنوعی را پاک کنید. و اگر چمن را در حیاط استفاده کردید و برگ های درختان  خشک شده، روی آن ریخته شده است، با استفاده از برگ روب تمیز کنید.

شما با این کارها به عمر چمن مصنوعی خود اضافه می­کنید؛ همچنین برای حذف آلایندگی ها از روی آن با استفاده از آب، همانند چمن طبیعی گاهی آن را آبیاری کنید.

 

آیا نصب چمن مصنوعی به متخصص نیاز دارد؟

در اغلب موارد نصب چمن مصنوعی توسط خود شخص انجام می شود؛ زیرا کار چندان سختی نیست. همانند ماکت اتاق روی زمین پهن می شود و می توانید برای دیزاین تراس با چمن مصنوعی، از چسب، برای جدا نشدن آن  از سطح زمین، استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که حین انجام این کار، سطح کل زمین را چسب نزنید، زیرا در هنگام بارندگی یا شستشوی چمن مصنوعی، باید آب به راحتی بتواند از زیر چمن رد شود، تا باعث ایجاد گندیدگی و بوی نامطلوب نشود. همچنین اصلا نصب آن به تایم خیلی طولانی نیاز ندارد و می توان در طی چند ساعت نسبت به فضای موجود، آن را به راحتی نصب کرد.  در کنار آن برای تزئینات بالکن، از گلدان و میز و صندلی، می توان استفاده کرد. شما به راحتی با انجام این کار ها می توانید محلی برای گذراندن اوقات فراغت خود و خانواده محیا کنید.

 

عمر این محصول را چند سال می توان تخمین زد؟

می توان به جرئت گفت که چمن مصنوعی می تواند در بالکن یا تراس شما، بیشتر از 10 سال دوام بیاورد؛ البته با توجه به تمیز نگه داشتن چمن مصنوعی، این عمر می تواند بیشتر یا کمتر نیز باشد.

همان طور که در ابتدا گفته شد؛ دیزاین تراس با چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی به شرایط نگهداری خاصی نیاز ندارد.

اما تمیز نگه داشتن آن، شستن گرد و غبار از روی آن  و حفظ آن در مقابل حرارت زیاد، به شما کمک خواهد کرد که برای طی سال های بیشتری بدون تعمیر یا تعویض از آن استفاده کنید، پس نگران خرابی زود هنگام یا عمر کوتاه آن نباشید.

images_1678552676_640cae64edcab

چمن مصنوعی انواع خاصی دارد؟

بله از لحاظ جنس نخ چمن مصنوعی را می توان به سه نوع تقسیم بندی کرد:

  • چمن مصنوعی با نخ نایلون
  • چمن مصنوعی با نخ پلی پروپلین
  • چمن مصنوعی با الیاف پلی اتیلن

هرکدام از نظر دوام ، قیمت و ارتفاع با یکدیگر متفاوت هستند. شما نیز می­توانید با توجه به بودجه ی خود، آن را تهیه کرده و در دیزاین تراس با چمن مصنوعی خود استفاده کنید.

 

چه جنس و مدلی برای استفاده از دیزاین تراس با چمن مصنوعی مناسب است؟

برای استفاده از چمن مصنوعی برای تراس، ابتدا به تراکم بالا و قابل شست ­وشو بودن چمن مصنوعی توجه داشته باشید. تراکم زیاد به شما این امکان را می دهد که  اگربخواهید بدون دمپایی بر روی چمن راه بروید، پاهایتان اذیت نشوند و احساس خوبی داشته باشید. همچنین ضربه گیر بودن چمن مصنوعی، اگر فرزند کوچکی در خانه دارید در اولویت شما باشد، که اگر کودک زمین خورد، اتفاقی برایش رخ ندهد و با خیال راحت روی آن بازی کند.

همچنین باید بدانید که بر خلاف کف پوش های دیگر داغ نمی شود. به طوری که با گذاشتن پا بر روی آن احساس سوختگی پیدا نخواهید کرد. پس می توانید با خیالی آسوده در طراحی بالکن با چمن مصنوعی از آن استفاده کنید.

 

کلام آخر برای دیزاین تراس با چمن مصنوعی

دیزاین بالکن با چمن مصنوعی همان طور که دانستید، نوعی کف پوش است که برای زیبا سازی قسمتی از منزل به کار می رود. برخلاف کف پوش های دیگر در برابر نور خورشید داغ نمی ­شود که یک امتیاز مثبت برای این نوع کف پوش است. شما نیز می­توانید با اطمینان، محل بازی فرزندتان یا بالکن خود را با آن پوشش دهید و از جذابتی که به آن محل می دهد لذت ببرید.

امروزه استفاده از چمن های مصنوعی با تنوع تراکم و قیمت و... جایگزین های بسیار خوبی به جای چمن طبیعی هستند.

 زیرا هم  زیبایی خاصی به فضا می­دهد و هم هنگام راه رفتن بر روی آن، می توان احساس خوبی را تجربه کرد. همچنین می توان ساعت ها بر روی آن نشست و حس کرد آخر هفته ی خود را در دل طبیعت سپری می­کند.

 نصب چمن مصنوعی با هر بودجه ای سازگار است. می توانید با کمی حوصله و سلیقه، خودتان طراحی بالکن با چمن مصنوعی را انجام دهید و به همین راحتی فضای دنجی برای خود و عزیزانتان مهیا سازید.

با یک بار نصب، شما برای سالیان طولانی از این فضای سبز و طراوتی که رنگ سبز به آن می دهد، استفاده نمایید.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر