کد خبر: 202359
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۵۳؛

نیروگاه‌های اتمی ایران اوائل برنامه هفتم به کار می افتد/ رآکتورهای اتمی ایران در خط ساحلی شمال و جنوب نصب خواهد شد

سازمان ملل زیر نفوذ اعراب و مسلمانها قرار گرفته است. تیتر اول روز یکشنبه ۱۴ مهر سال ۱۳۵۳ روزنامه اطلاعات اختصاص دارد به این جمله به نقل از خبرنگاران اسرائیلی که گزارش داده اند وزیر خارجه اسرائیل متقاعد شده که سازمان ملل، فلسطین‌ را به رسمیت خواهد شناخت. گویا قرار است در بودجه سال آینده، حقوق کارمندان کم درآمد بالا برود و اعتبارات صادراتی به ریال افتتاح شود و زین‌ پس ریال ایران در معاملات جهانی نقش چشمگیر تری پیدا می کند. از جمله خبرهای دیگر هم اینکه بر اساس برنامه همکاری‌های مشترک ایران و ایتالیا، غذای تازه بسته بندی شده برای مدارس تهیه می‌شود و طبق پیشنهاد کانون بانک‌ها قرار شده که بانک‌ها باید برای فروش اقساطی به مردم اعتبار بدهند. عکس یک روزنامه هم به دیدار وزیر نیروی دریایی آمریکا با محمدرضا شاه پهلوی اختصاص دارد و اینکه قرارداد ایجاد ایستگاه فضایی در ایران تا چند روز دیگر میان سازمان برنامه و سازمان تحقیقات فضایی آمریکا امضاء می‌شود که طبق آن ایستگاه فضایی ایران اطلاعات دقیقی از امکانات طبیعی و کشاورزی کشور در اختیار کارشناسان قرار می دهد. نیروگاه‌های اتمی ایران در اوایل برنامه هفتم به کار می افتد. این خبر که یکی از تیترهای صفحه اول اطلاعات امروز است، سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست

نیروگاه‌های اتمی ایران اوائل برنامه هفتم به کار می افتد/ رآکتورهای اتمی ایران در خط ساحلی شمال و جنوب نصب خواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سازمان ملل زیر نفوذ اعراب و مسلمانها قرار گرفته است. تیتر اول روز یکشنبه ۱۴ مهر سال ۱۳۵۳ روزنامه اطلاعات اختصاص دارد به این جمله به نقل از خبرنگاران اسرائیلی که گزارش داده اند وزیر خارجه اسرائیل متقاعد شده که سازمان ملل، فلسطین‌ را به رسمیت خواهد شناخت.

گویا قرار است در بودجه سال آینده، حقوق کارمندان کم درآمد بالا برود و اعتبارات صادراتی به ریال افتتاح شود و زین‌ پس ریال ایران در معاملات جهانی نقش چشمگیر تری پیدا می کند. آمریکا فروش غله به شوروی را متوقف کرده و انور سادات هم اسرار جنگ رمضان‌ را فاش کرده است.

از جمله خبرهای دیگر هم اینکه بر اساس برنامه همکاری‌های مشترک ایران و ایتالیا، غذای تازه بسته بندی شده برای مدارس تهیه می‌شود و طبق پیشنهاد کانون بانک‌ها قرار شده که بانک‌ها باید برای فروش اقساطی به مردم اعتبار بدهند. عکس یک روزنامه هم به دیدار وزیر نیروی دریایی آمریکا با محمدرضا شاه پهلوی اختصاص دارد و اینکه قرارداد ایجاد ایستگاه فضایی در ایران تا چند روز دیگر میان سازمان برنامه و سازمان تحقیقات فضایی آمریکا امضاء می‌شود که طبق آن ایستگاه فضایی ایران اطلاعات دقیقی از امکانات طبیعی و کشاورزی کشور در اختیار کارشناسان قرار می دهد.

نیروگاه‌های اتمی ایران در اوایل برنامه هفتم به کار می افتد. این خبر که یکی از تیترهای صفحه اول اطلاعات امروز است،  سوژه امروز " روزنامه گردی دیدبان تاریخ" ماست که متن آن به شرح زیر می باشد؛

IMG_20241005_072750_251

بهره برداری نیروگاه‌های اتمی ایران در اوایل برنامه هفتم عمرانی کشور آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود حداقل هشت هزار مگاوات (هشت میلیون کیلووات ساعت) طی این برنامه برق اتمی تولید شود و به شبکه برق سراسری کشور ملحق گردد.

فرانسه اولین کشوری است که تعدادی از واحدهای اتمی ایران را تحویل خواهد داد و با اینکه هنوز یک قرارداد رسمی بین دو کشور امضاء نشده، معهذا گفته می‌شود که موافقت‌های اصولی صورت گرفته است و کار ساخت رآکتورهای اتمی ایران بزودی آغاز می‌شود.

ایران علاوه بر فرانسه تاکنون با چند کشور دیگر از جمله کانادا در مورد خرید رآکتورهای اتمی تولید برق گفتگو کرده است و به این ترتیب احتیاجات خود را از چند کشور مختلف وارد خواهد ساخت.

بر اساس مطالعاتی که درباره صنعت برق طی یک دوران ۲۰ ساله صورت گرفته است، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی ایران در برنامه هشتم حداقل به رقمی در حدود ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

IMG_20241005_072749_942

رآکتورهای اتمی اکثرا در خط ساحلی شمال و جنوب کشور نصب خواهد شد تا آب کافی برای خنک کردن و مصرف تاسیسات آن وجود داشته باشد و فشاری بر آب موجود داخل ایران وارد نشود.

باید توجه داشت که در حال حاضر فقط چند کشور پیشرفته صنعتی جهان قدرت تولید رآکتورهای اتمی را دارند و برای ساخت یک رآکتور به زمانی در حدود شش تا هشت سال وقت نیاز است.

به این ترتیب ایران در حداقل زمان ممکن به ردیف کشورهای تولید کننده برق اتمی جهان خواهد پیوست.

IMG_20241005_072749_762

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر