فرودگاه رامسر طرح ملی رها شده
برای حصول به این نتیجه راهگشا و مهم و بر مبنای نیازها و مطالعات بعمل أمده با جمعیت زیاد غرب مازندران و شرق گیلان اجرای برنامه طرح ملی توسعه اَی و رفع موانع پروازی ( پلاژ ماکان ، مجتمع تفریحی ریاست جمهوری ، اموزشکده فنی و حرفه اَی ملاصدار ) با توافقات بعمل أمده واگذار و تخلیه شدند سعید چلندری از مدیران کل یک دهه سابق فرودگاه های مازندران می گوید ؛ برای زیر ساخت های فرودگاه رامسر ٧٥ میلیارد تومان هزینه می شود طرحی ملی پرسرو صدا که قرار بود دوسال به إتمام و بهره برداری برسد اما اینک ده سال با تعلل ، بی تفاوتی و وعده های واهی از شروع آن می گذرد و هنوز هم چشم أنداز روشنی برای اینده ندارد و روبه فراموشی می رود
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یکی از الویت های مهم دولت در حوزه حمل و نقل هوایی بازسازی نوسازی ، تجهیز و توسعه فرودگاه های کشور می باشد، یکی از أین فرودگاه ها که در گام اول برای رشد، توسعه رونق اقتصادی و گردشگری أهمیتی به مراتب مهم تری دارد فرودگاه رامسر با تاریخ ساخت ١٣٣١در غربی ترین نقطه استان مازندران می باشد.
برای حصول به این نتیجه راهگشا و مهم و بر مبنای نیازها و مطالعات بعمل أمده با جمعیت زیاد غرب مازندران و شرق گیلان اجرای برنامه طرح ملی توسعه اَی و رفع موانع پروازی ( پلاژ ماکان ، مجتمع تفریحی ریاست جمهوری ، اموزشکده فنی
و حرفه اَی ملاصدار ) با توافقات بعمل أمده واگذار و تخلیه شدند
سعید چلندری از مدیران کل یک دهه سابق فرودگاه های مازندران می گوید ؛ برای زیر ساخت های فرودگاه رامسر ٧٥ میلیارد تومان هزینه می شود طرحی ملی پرسرو صدا که قرار بود دوسال به إتمام و بهره برداری برسد اما اینک ده سال با تعلل ، بی تفاوتی و وعده های واهی از شروع آن می گذرد و هنوز هم چشم أنداز روشنی برای اینده ندارد و روبه فراموشی می رود
عدم توجه و سکوت معنادار رسانه های محلی خود مقوله دیگر و جایی تامل است.
اما مشکل أساسی عدم پیشرفت و توقف کامل نه بی توجهی یا سهل انگاری وزارت رَآه شهرسازی بعنوان متولی أصلی بلکه خیانت مسؤولان محلی ، عدم اهتمام برای پیگیری کافی ، سهل انگاری ، زِدوبند محفلی و منفعت طلبی شخصی و درماندگی
در ضلع شرقی
با سکونت ٦٠ خانوار باعث عقب ماندگی و بلاتکلیفی مردم شده است، درست در مقطعی که مردم انتظار توافق و تعین تکلیف برای نقل مکان از منطقه باغ ملی را داشتند با حمایت جدی مسؤولان محلی پای یک پیمانکار غیر محلی برای احداث و رَآه إنذاری یک پلاژ ساحلی ، تفریحی در قیف پروازی بدون أخذ مجوزهای لازم قانونی بازمی شود
و با تصرف در حریم ٦٠ متری دریا حتی از گردشگران ساحلی هم ورودی هرماشین ٥ هزار تومان دریافت می شود ، أما در خواب و غفلت مدیران بومی که منجر به نارضایتی ها شدید مردم و گردشگران می شود. معلوم نیست در راستای کدام خدمات رسانی این مبالغ نامعلوم با سودجویی و بدون هیج نظارتی همچنان دریافت می شود و تمامی اعتراضات ، شکایات و مطالبات مردم تا به امروز از سوی مدیران محلی بی پاسخ می ماند
نتایج بررسی ها نشان می دهد بخاطر روند ادامه دار کاسبی و تصرف غیر قانونی حریم دریا با قانون گریزی اعتبارات ملی
اختصاص یافته از طرف شرکت فرودگاه ها ی کشور چندین سال با مانع تراشی های کذایی و توجیهات دروغین منجربه روند و تسریع أین پروژه ملی نمی شود و دردی از مردم أین منطقه بلاتکلیف را هم مرتفع نمی نماید مردم خسته از وعده های دروغین و فریبنده مدیران دیگر به ستوه أمدند ، از استاندار مازندران اشنا به حوزه تخصصی هوا و فضا درخواست می گردد بدون توجه به اطلاعات نادرست و غلط مدیران محلی حداقل یک بار از أین منطقه بازدید و با بررسی های دقیق تَر
و به درد دل های مردم از أقشار متوسط و ضعیف اسیب دیده از تبعات تلخ زیست محیطی و دیگر اسیب ها شخصا گوش سپرده ، تا به عمق فاجعه در اذهان عمومی مردم پی برده و چاره جویی اساسی گردد واقعیت مردم دیگر هیج اعتمادی به مدیران بومی ندارند که در مقابل أین طرح ملی توسعه اَی فرودگاه نامریی با بد عهدی قد علم کردند و با پیشرفت بالآی ٩٠ درصد تا کنون معطل و رها شده است و با حمایت های غیر قانونی اشکار و پنهان از تصرف و ساخت و ساز در حریم پروازی تسریع و روند توسعه اَی با کارشکنی ها دیده نمی شودو بی توجهی به یکی از نیازهای أساسی مردم برای اسایش و امنیت بی شک مردم را مستاصل ، درمانده و نگران کرده است و در وضعیت بلاتکلیف متاسفانه با وضعیت بد اقتصادی در طی أین چندسال هم از تمامی خدمات شهری محروم و بی نصیب ماندند درپایان ذکر این نکته مهم را ضروری می دانم ما بِه ورود و اقدامات جدی استاندار و جلوگیری و برخورد با متخلفان یقین و باور داریم فرماندار شهردار، اعضای شورای شهر اگر ترس یا وأهمه اَی از روشن شدن مواجهه با حقائق روشن ندارند وزیر رَآه و شهرسازی با استاندار مازندران رادر یکی از سفرها به میان مردم بیاورند
نوالدین عبدالله پور - روزنامه نگار