شربیانی، عضو شورای شهر تهران: شهرداری تازه فهمیده که باید برای هر کاری از شورا مجوز بگیرد/ بخش زیادی از مشکلات مهم حوزه پسماند، ناشی از انتصابات نادرست در سه سال و نیم گذشته است + فیلم
شربیانی، عضو هیاترئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که بخش مهمی از مشکلات امروز حوزه پسماند، ریشه در انتصابات نادرست شهردار تهران در سه سال و نیم گذشته دارد، گفت: طی این مدت در معاونت مهم خدمات شهری سه معاون عوض شده و در سازمان مهم مدیریت پسماند که یکی از مهمترین بخشهای شهرداری تهران است، در این مدت پنج مدیرعامل تغییر کرده است. علاوه بر این، ظاهرا شهرداری بعد از سه سال و نیم بهتازگی متوجه شده است که برای همه اقداماتی که میخواهد انجام دهد، باید از شورا مجوز بگیرد. این نکتهای است که بارها تذکر دادهایم تا آقایان بالاخره متوجه آن شدند.
به گزارش خبرنگار دیدهبان ایران، سید جعفر شربیانی، عضو هیاترئیسه شورای اسلامی شهر تهران امروز (یکشنبه ۳۰ دیماه) در جلسه نوبت عصر بررسی لایحه متمم بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران، گفت: شهرداری بعد از سه سال و نیم بهتازگی متوجه شده است که برای همه اقداماتی که میخواهد انجام دهد، باید از شورا مجوز بگیرد. این نکتهای است که بارها تذکر دادهایم تا آقایان بالاخره متوجه آن شدند.
وی افزود: دو موضوع اساسی در حوزه پسماند وجود دارد که باید به آن توجه کنیم تا عبرت آیندگان شود؛ موضوع اول این است که یکی از ایرادات اساسی دوره مدیریت آقای زاکانی در شهر تهران، انتصابات ایشان است. این را از همان اول گفتیم که نطفه عملکرد درخور شأن مردم تهران و کارآمد نشان دادن نظام اسلامی، از انتصابات صحیح ناشی میشود. این در حالی است که در سه سال و نیم گذشته، در معاونت مهم خدمات شهری سه معاون عوض شده و در سازمان مهم مدیریت پسماند که یکی از مهمترین بخشهای شهرداری تهران است، در این مدت پنج مدیرعامل تغییر کرده است.
عضو هیاترئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که بخش مهمی از مشکلات امروز حوزه پسماند، ریشه در انتصابات نادرست شهردار تهران در سه سال و نیم گذشته دارد، عنوان کرد: موضوع مهم دوم در حوزه پسماند که به خارج شدن شورا از مدار کارکرد نظارتی خود دامن زده، این است که کسی به شورای شهر پاسخگو نیست.
شربیانی از اجرا نشدن صحیح طرح جامع تنظیف شهر تهران طی یک سال اخیر گلایه کرد و گفت: آن کسی که در ماههای پایانی سال گذشته تصمیم گرفت که بیش از ۱۴۰ قرارداد شهرداری در حوزه جمعآوری پسماند و تنظیف معابر را به ۱۴ قرارداد تبدیل کند، امروز کجاست و به چه کسی باید پاسخ دهد؟ آیا آثار منفی این تصمیم در شهر تهران بررسی شده است؟ این ۱۴ پیمانکار چه کسانی بودند و حسن آنها نسبت به بقیه چه بود که دیگران حذف شدند و کل کار جمعآوری پسماند و تنظیف معابر به آنها سپرده شد؟ پرداخت پول به آنها چگونه انجام شده است؟
وی خاطرنشان کرد: امروز که هم معاون خدمات شهری تغییر کرده و هم مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند عوض شده است، چه کسی باید به شورا پاسخ دهد که چه در باغ سبزی به این ۱۴ پیمانکار نشان داده شده است که اینها در سال ۱۴۰۲ براساس فهرست بهای سال ۱۴۰۱ قرارداد امضا کنند؟! بخشی از مشکلات اساسی امروز در اداره شهر تهران در همین حوزهها و همین علامت سوالها است که در بخشهای مختلف بدون پاسخ مانده است.