کد خبر: 200471
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت: ساخت هتل در منطقه ولنجک با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر غیرقانونی است

رضا خیرالدین، عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران، درباره ساخت هتل ولنجک به دیده بان ایران گفت: ساخت هتل در منطقه ولنجک با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر غیرقانونی است. به جای ساخت هتل در مناطق غیرمجاز، می‌توان فضاهای متروکه و رها شده در مرکز شهر را احیا کرد و به فضاهای خدماتی مانند هتل تبدیل کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت: ساخت هتل در منطقه ولنجک با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر غیرقانونی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ساخت و ساز غیرقانونی هتل ولنجک که بر روی گسل زلزله واقع شده با واکنش اساتید دانشگاه و شهروندان روبرو شده است.

رضا خیرالدین، عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته شهرسازی درباره ساخت هتل ولنجک به دیده بان ایران گفت: 

برخی مدیران شهری مدعی هستند که در تهران ما با کمبود هتل روبرو هستیم متاسفانه حمایت برخی مدیران شهری از پروژه‌های هتل‌سازی مانند آنچه در هتل ولنجک می بینیم روندغیرقانونی پیدا کرده است. این مدیران معتقدند که سرمایه‌گذاری در این حوزه برای سازندگان جذاب نیست. نیاز به زیرساخت‌های خدماتی در تهران وجود دارد، اما روش‌های تأمین این نیاز باید دقیق و قانونی باشد.

استاد شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران درپاسخ به این پرسش که «آیا ساخت هتل در مناطقی که مجوز ساخت ندارند، مانند منطقه ولنجک با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر، مجاز است یا خیر؟!» به دیده بان ایران گفت: ساخت هتل در منطقه ولنجک با ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر غیرقانونی است. به جای ساخت هتل در مناطق غیرمجاز، می‌توان فضاهای متروکه و رها شده در مرکز شهر را احیا کرد و به فضاهای خدماتی مانند هتل تبدیل کرد. 

عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته شهرسازی خاطرنشان کرد: اقدام به ساخت هتل در مناطق غیرمجاز و انجام فعالیت‌های غیرقانونی به بهانه کمبود هتل در تهران، نه تنها توجیه‌پذیر نیست بلکه به حقوق مالکانه همسایه‌ها نیز تعدی می‌کند.این نوع اقدامات با قوانین موجود و رویه‌های قضایی مغایرت دارد و باید از انجام آن‌ها پرهیز شود.

منبع: سایت دیده بان ایران 

بیشتربخوانید: محل ساخت هتل ولنجک در حریم گسل زلزله تهران است

بیشتربخوانید: پروژه غیرقانونی هتل ولنجک متوقف نشد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر