کد خبر: 198413
A
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران:

قطعا از شهرداری تهران شکایت خواهیم کرد/ تخریب عمارت پدری موسس کارخانه خودکار بیک یک کار غلط بود

عمارت تاریخی و ارزشمند موسویان، خانه‌ پدری علی‌اکبر رفوگران موسس کارخانه‌ی خودکار بیک، در بی‌خبری وزارت میراث، گردشگری و صنایع و سایر نهادها تخریب شد. این تخریب از سوی شهرداری تهران در حالی صورت گرفته است که خود شهرداری در سال ۹۸ به میراث تاکید کرده بود این خانه ارزشمند است و حال این عمارت را با خاک یکسان کرده است.

قطعا از شهرداری تهران شکایت خواهیم کرد/ تخریب عمارت پدری موسس کارخانه خودکار بیک یک کار غلط بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عمارت پدری موسس کارخانه بیک تخریب شد.عوامل شهرداری تهران بدون استعلام رسمی از وزارتخانه میراث فرهنگی، مجوز تخریب و نوسازی آن را صادر کرده اند. تخریب خانه ای که خودشان در چند سال گذشته تاکید داشتند ، عمارت ارزشمندی است.

پرهام جانفشان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در گفت و گویی بیان کرد:«اینکه نامه استعلام شهرداری تهران از میراث فرهنگی در خصوص دریافت نظر وزارتخانه برای ارزشمند بودن این عمارت یا خیر و مجاز شدن این تخریب  در دبیر خانه کل میراث به ثبت نرسیده است». نکته این است که  خود شهرداری تهران در سال ۹۸ تاکید داشت که این خانه یک ملک ارزشمند است و درخواست ثبت ملی داشت.حال ملکی که خودشان تاکید داشتند باارزش است، بعد از ۵ سال بدون هیچ استعلامی از میراث فرهنگی، مجوز تخریب آن را صادر و عملی کرده اند. عقل سلیم حکم می کرد بعد از ۵ سال ، در این خصوص استعلامی از میراث فرهنگی دریافت می شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، تاکید داشت: «وقتی شهرداری می داند که این ملک امکان ارزشمندی دارد و اصلا خودشان در چند سال گذشته بر ثبت آن و ارزشمند بودن آن تاکید داشتند چگونه برایش مجوز تخریب صادر کردند. شهرداری  در توضیح مدعی شده ، چون ۵ سال پیش نامه ای به میراث فرهنگی زده شد  اما پاسخ آن دریافت نشد، پس مجوز تخریب صادر شد».

جانفشان، با تاکید بر اینکه اگر میراث مجوز تخریب می داد می توانست دلیلی بر مجاز بودن عمل تخریب باشد ولی وقتی پاسخی نداده است، نیاز به استعلام دوباره بود افزود: «میراث از این رفتار گله مند است و این نقد خود را مکتوب هم به شهرداری تهران اعلام کرده است. یک خانه قدیمی، توسط شهرداری تهران، بدون دریافت نهایی نظر میراث تخریب شده و در حقیقت کار غلطی صورت گرفته است».

وی در خصوص این که میراث قصد شکایت از شهرداری تهران به خاطر تخریب این خانه را دارد یا خیر اینگونه توضیح داد: «قطعا شکایت خود را از سوی مراجع حقوقی انجام خواهیم داد و کارهای لازم، انجام خواهیم داد ولی موضوع اصلی این است که آن خانه دیگر تخریب شده و متاسفانه دوباره ساخته نمی شود».

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر