کد خبر: 200220
A

اتحادیه اروپا در واکنش به ارسال موشک به روسیه: تحریم های جدید و قابل توجهی علیه تهران وضع می‌کنیم

اتحادیه اروپا انتقال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه را به شدت محکوم و اعلام کرد به زودی اقدامات محدود‌کننده ووتحریم های جدید و قابل توجهی علیه افراد و نهادهای مرتبط با برنامه‌های موشکی و پهپادی تهران وضع خواهد کرد.

اتحادیه اروپا در واکنش به ارسال موشک به روسیه: تحریم های جدید و قابل توجهی علیه تهران وضع می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اتحادیه اروپا انتقال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه را به شدت محکوم و اعلام کرد به زودی اقدامات محدود‌کننده جدید و قابل توجهی علیه افراد و نهادهای مرتبط با برنامه‌های موشکی و پهپادی تهران وضع خواهد کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: این نهاد اروپایی روز جمعه ۱۳ سپتامبر در بیانیه‌ای ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه را «تهدیدی مستقیم» برای امنیت اروپا توصیف کرد و نوشت این انتقال «نشان‌دهنده افزایش حمایت ایران از روسیه در زمینه پهپادها و جنگ‌افزارهای دیگر است که روسیه در جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی خود علیه اوکراین از آنها استفاده می‌کند.»

اتحادیه اروپا در بیانیه خود که در وب‌سایت این اتحادیه منتشر شده است، تأکید کرد که «به سرعت و با هماهنگی شرکای بین‌المللی خود، از طریق اقدامات محدودکننده جدید و قابل توجه، به تهران، افراد و نهادهای مرتبط با برنامه‌های موشکی بالستیک و پهپادی ایران پاسخ خواهد داد.

این اتحادیه همچنین خبر داده که در حال بررسی اقدامات محدودکننده در زمینه خدمات ارائه‌شده به صنعت هوانوردی ایران نیز است.

در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و بریتانیا آمده بود که تروئیکای اروپایی به شکل فوری قدم‌هایی برای لغو موافقت‌های موجود در زمینه ارائه خدمات هوایی دوجانبه با ایران برخواهد داشت.

ایران در واکنش به این تصمیم، اقدام این سه کشور اروپایی را محکوم و بیانیه آن‌ها را «نامتعارف» توصیف کرد.

پیشتر روزنامه‌های «وال استریت جورنال» و «نیویورک تایمز» و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش‌هایی جداگانه از انتقال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایرانی به روسیه خبر داده بودند.

پیتر استانو، سخنگوی دستگاه دپیلماسی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه گفته بود: «ما اطلاعات موثقی از سوی متحدانمان دریافت کرده‌ایم که حکایت از اقدام ایران در ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه دارد.»

اتحادیه اروپا در بیانیه خود تصریح کرده که همواره موضعی «روشن» در مورد دخالت ایران در جنگ روسیه داشته و بارها «به شدت » به تهران نسبت به انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه هشدار داده است.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، انتقال این تسلیحات در بحبوحه حملات اخیر روسیه به اوکراین که با موشک‌های بالستیک و پهپادها انجام می‌شود، نشان دهنده «عزم آشکار روسیه برای ادامه جنگ تجاوزکارانه و بی‌رحمانه علیه اوکراین و مردم این کشور است.»

اتحادیه اروپا در بیانیه خود با توجه به حملات اخیر روسیه به ویژه علیه زیرساخت‌های حیاتی انرژی اوکراین، تأکید کرده است که مسکو تلاش می‌کند تا از طریق این حملات، بیشترین تلفات جانی ممکن در میان غیرنظامیان را به بار آورده و ویرانی‌های گسترده‌ای ایجاد کند.

این نهاد اروپایی در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرده است که روسیه اینک می‌تواند از موشک‌های بالستیک ایران برای ایجاد رنج و ویرانی بیشتر در اوکراین استفاده ‌کند.

ایران بارها انتقال موشک‌های بالستیک به روسیه را تکذیب کرده‌ است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر